جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 426062
۲۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵
نرم افزار مقتل الحسین(علیه السلام)

حوزه/ نرم افزار چند رسانه ای مقتل الحسین(ع) با حضور علمای حوزه و فعالان عرصه رسانه در مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، علی جباری امروز در مراسم رونمایی از نرم افزار مقتل الحسین(ع) در مرکز تحقیقات اسلامی علوم کامپیوتری گفت: رویکرد این نرم افزار چند رسانهای گردآوری مقاتل معتبر بوده است و به همین دلیل کتابهای مرتبط به واقعه عاشورا در نرم افزار گنجانده شده است.

وی افزود: از جمله کتاب‏هایی چون کتب مرتبط به یاران امام حسین(ع)، افراد موثر در حادثه عاشورا، بحث عزاداری و زیارات مرتبط به عاشورا، موسوعه سخنان امام حسین(ع)، قیام‏‎هایی که به واسطه حادثه عاشورا رخ داده است.

مدیر اجرایی نرم افزار مقتل الحسین(ع) بیان کرد: فاز اول این برنامه شامل 100 عنوان کتاب است؛ البته باید این مطلب را بیان کرد که این 100 عنوان از بین 500 عنوان کتاب اولیه انتخاب شده است.

وی گفت: در این بین از کتب تحریف ساز پرهیز شده است؛ در نسخه بعدی این نرم افزار منابع برنامه افزایش خواهد یافت و از حیث کمی و کیفی این نرم افزار ارتقا خواهد یافت.

جباری اظهارکرد: اهداف اصلی از تولید این برنامه شامل معرفی شخصیت شامخ امام حسین(ع) و تبیین اهداف و حوادث و بازتاب های قیام عظیم کربلا از خلال منابع و متون معتبر، سهولت دسترسی و دیجیتالی کردن تراث اسلامی در حوزه عاشوراپژوهی، پرداختن به بحث تحریفات و همراه با ارایه منابع مهم برای پاسخگویی به تحریفات، پرکردن خلاهای نرم افزاری در حوزه عاشوراپژوهی و گردآوری مقاتل معتبر بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha