پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
همایش بزرگ مبلغان مهاجر

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین ربانی شجاعت را یکی از ویژگی های مبلغان عنوان کرد و گفت: شما نباید نگران باشید که اگر حرفی را زدید فلان حاکم و یا آمریکایی ها حساس شوند؛ شما باید خدا را ملاحظه کنید و مطمئن باشید که خداوند حمایت می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین ربانی در سومین گردهمایی بزرگ مبلغان مهاجر در سالن همایش های دفتر تبلیغات اسلامی گفت: ایام محرم، فرصت بسیار خوبی برای رساندن پیام قرآن، پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) به شیعیان و سپس به همه مسلمانان است و ما مبلغین باید این فرصت را برای انجام رسالتمان مغتنم بدانیم.

وی با اشاره به ویژگی های یک مبلغ از نظر قرآن بیان کرد: یکی از ویژگی های مبلغ این است که حرف های متقن و صحیح بگوید و عباراتی بکار ببرید که برداشت از آنها درست است.

رئیس مرکز خدمات حوزه تصریح کرد: ما باید ابتدا خودمان مطلب را فهمیده باشیم و از حرف های کم مایه، بی اساس، مبتنی بر خواب و حرف های بی پایه و اسای اجتناب کنیم.

وی داشتن بصیرت را ویژگی دیگر مبلغان عنوان کرد و گفت: بصیرت به معنای آگاهی، هوشمندی و زمان شناسی است.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی عنوان کرد: ما باید آگاه به زمان و شرایط و مکان باشیم، باید بدانیم که چگونه و در چه شرایطی روضه بخوانیم و نباید با حرف هایمان باعث اختلاف در یک منطقه شویم.

وی با بیان اینکه مبلغان باید خط انبیا و اولیا را ادامه دهند گفت: انبیا مردم را دوست می داشتند و ما نیز که راه انبیا را ادامه می دهیم باید مردم را دوست داشته باشیم و با محبت و احسان آنها را به دین دعوت کنیم.

رئیس مرکز خدمات حوزه ابراز داشت: اگر ما طلبه ها به روش ائمه و اهل بیت(ع) عمل کنیم بسیار موفق تر خواهیم بود؛ ما نباید کینه مردم را به دل بگیریم همانطور که پیامبر(ص) با توجه به همه رنج هایی که بر ایشان وارد کردند کینه هیچ کس را به دل نداشت و برای هدایت همه دعا می کرد.

وی بیان کرد: شما وارث پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) هستید و نباید با کمترین توهینی زود نا امید شوید، اگر ما مردم را به دین دعوت کنیم و خوشحال شویم که هدایت شوند خیلی تبلیغ ما موثر تر خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی شجاعت را یکی دیگر از ویژگی های مبلغان عنوان کرد و گفت: شما نباید نگران باشید که اگر حرفی را زدید فلان حاکم و یا آمریکایی ها حساس شوند؛ شما باید خدا را ملاحظه کنید و مطمئن باشید که خداوند حمایت می کند.

وی تصریح کرد: از کسی جز خدا نترسید و اگر حرفی می زنید برای خد باشد و اگر نمی زنید هم برای خدا باشد، اگر جایی هم تقیه و مماشات می کنید برای خدا باشد.

رئیس مرکز خدمات حوزه اخلاص، تواضع و حسن خلق را از دیگر ویژگی های یک مبلغ عنوان کرد.

وی با بیان اینکه به لطف پروردگار و ارائه خداوند روز به روز مکتب اهل بیت(ع) موفق تر می شود گفت: روزی که پیامبر اکرم(ص) وفات کردند شیعیان اطراف امیرالمومنین(ع) شاید به صد نفر نمی رسیدند و با وجود تمام توطئه ها که روا داشتند امروز شیعیان حداقل یک پنجم مسلمانان را تشکیل می دهند.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی بیان کرد: در قضایای اخیر از طالبان گرفته تا داعش، درصدد بودند بین شیعیان تفرقه بیندازند، ولی امروز یک جبهه بین المللی تشیع و پیروان امیرالمومنین(ع) تشکیل شده است.

وی گفت: آن ها از حزب الله لبنان ناراحت بودند، ولی امروز در سوریه، افغانستان، پاکستان و یمن حزب الله درست شده است.

رئیس مرکز خدمات حوزه تصریح کرد: ما باید درست عمل کرده و بندگی کنیم و سر تسلیم در خانه امام زمان(عج) بساییم و مطمئن باشیم خداوند وعده داده است که دستمان را بگیرد.

وی عنوان کرد: شما باید تاریخ و وضعیت فعلی را نگاه کنید و امیدوار به رحمت پروردگار باشید؛ جدی و پرانگیزه باشید و از لحظه لظه هایتان استفاده کنید.

انتهای پیام/313/30

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha