جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
ضرب و شتم زن مسلمان

حوزه/ "ریاض تاتاری" رئیس کمیته اسلامی اسپانیا گفت: از زمان حادثه بارسلونا، تغییراتی در تعامل اسپانیایی ها با مسلمانان صورت گرفته؛ به این صورت که جملات توهین آمیز بر روی دیوار مساجد و مراکز عبادی نوشته می شود و مسلمانان به ویژه زنان به خاطر پوشش حجاب مورد ضرب و شتم قرار می گیرند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، "ریاض تاتاری" رئیس کمیته اسلامی اسپانیا گفت: از زمان حادثه بارسلونا، تغییراتی در تعامل اسپانیایی ها با مسلمانان صورت گرفته؛ به این صورت که جملات توهین آمیز بر روی دیوار مساجد و مراکز عبادی نوشته می شود و مسلمانان به ویژه زنان به خاطر پوشش حجاب مورد ضرب و شتم قرار می گیرند اما من معتقدم که این مسئله زیاد طول نخواهد کشید و تنها اظهار خشمی است از جانب اسپانیایی ها و به زودی وضع به روال عادی خود بر خواهد گشت.

بعد از حدود یک ماه از حوادث مصیبت بار بارسلونا که منجر به کشته شدن 16 نفر شد، تاتاری به خبرگزاری "ایفی" اسپانیا گفت: مسلمانان باید بدانند که آن ها بخشی از جامعه اسپانیایی هستند و هم بر آن تأثیر می گذارند و هم از آن ها تأثیر می پذیرند.

تاتاری اشاره کرد: حادثه بارسلونا یک فاجعه بزرگ بود، اما دستگیری تروریست ها، اقدام بسیار خوبی بود تا عبرتی برای تروریست هایی باشد که تلاش می کنند به هر مکانی هجوم ببرند.

تاتاری در پاسخ به سؤالی در خصوص افزایش فعالیت ها در گسترش اعتقادات اسلامی صحیح گفت: ما یک راهبردی را برای این مسئله به ویژه در چارچوب همزیستی در جهان مدنی ترسیم می کنیم و زمانی که بر منبر باشم این مسئله را تکرار می کنم.

تاتاری تصریح کرد: در اسپانیا حدود دو میلیون مسلمان وجود دارد و امام جماعت از جوامع دیگر به آنجا آورده می شوند و حدود 1606 نفر ثبت نام کرده اند.

وی ادامه دارد: برخی مساجد پنهانی هستند که شیوه آن ها درست نیست و به جامعه اسلامی و جوامع ما ضرر می رساند. حدود 300 هزار مسلمان در مدارس و 55 استاد دین اسلامی وجود دارد و بیشترین دانشجویان مسلمان در "کاتالونیا، پالنسیا،‌مورسیا" متمرکز هستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha