جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام  سید محسن موسوی-امام جمعه دهلران

حوزه/ امام جمعه دهلران در جمع اساتید و طلاب مدرسه فاطمیه این شهرستان، حوزه های علمیه شهرستان ها را در خط مقدم فرهنگ دانست و خواستار تقویت این حوزه ها شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ایلام، حجت الاسلام  سید محسن موسوی، در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید مدرسه علمیه فاطمیه دهلران، ضمن تشکر از پیگیری ها و تلاش مستمر مدیر این مدرسه، گفت: بحمدلله این مدرسه از سال ۷۸ تاکنون نقش بسیار پر رنگی در فعالیت های فرهنگی مذهبی شهرستان داشته است.

وی، حوزه های علمیه را خط مقدم  فرهنگی دانست و وظیفه سنگین طلاب را در قبال مردم یادآور شد و عنوان کرد: طلاب در قبال اجتماع، وظیفه سنگینی دارند و حضور طلاب خواهر در صحنه های اجتماعی و دینی باعث می شود بانوان و دختران دیگر نیز در فعالیت های مذهبی وارد شوند و حضورشان پررنگ تر شود.

امام جمعه دهلران افزود: تلاش ها و خدماتی که در مدرسه علمیه فاطمیه دهلران در راه تربیت دینی خواهران صورت گرفته، کمک بزرگی به بالندگی و رشد معنوی زنان در شهرستان است.
موسس مدرسه علمیه فاطمیه دهلران، تحصیل علم و تزکیه را برای طلاب و مبلغان حوزه ها، مهم توصیف کرد و گفت: طلاب باید در مسیر تحصیل و تزکیه همت و پشتکار فراوان داشته باشند تا بتوانند در اجتماع مبلغین کارآمد و مادران موفقی باشند.

وی در پایان به استقبال خواهران شهرستان از تحصیل در حوزه اشاره کرد و افزود: باتوجه به این که هرساله خواهران زیادی برای تحصیل دروس دینی، به این مدرسه مراجعه می کنند، انتظار می رود مسئولین شهرستان نیز در ساخت ساختمان حوزه که کار ساخت آن به صورت قابل توجهی در حال پیشرفت است، همکاری نمایند.

تحصیل ۱۲۰ بانوی طلبه در مدرسه فاطمیه

مدیر مدرسه فاطمیه دهلران نیز در این مراسم با ارائه گزارشی از فعالیت های مدرسه، گفت: این مدرسه با داشتن سابقه ای 18 ساله و تربیت 120 طلبه در سطح 2 ، گام ارزشمندی در مسیر فرهنگی دینی شهرستان برداشته که از این تعداد در حال حاضر 16 نفر در سطح سه در حال تحصیل می باشند.

 فرشته امیدی به ساخت ساختمان مدرسه اشاره و تصریح کرد: برای ساخت ساختمان جدید مدرسه، تلاش های بسیاری صورت گرفته و کار در سطح چشمگیری پیشرفت داشته و اتمام کار نیازمند همکاری مسئولین شهرستان است.

وی با اشاره به دیگر فعالیت های مدرسه فاطمیه، عنوان کرد: کسب مجوز خوابگاه برای اسکان داوطلبان ورود به حوزه که غیر بومی می باشند و نیز ایجاد مرکز مشاوره دینی و خانواده با استفاده از اساتید مجرب حوزه که به قشر آسیب پذیر جامعه به صورت رایگان مشاوره ارائه می دهند، از دیگر اقدامات مهم این مدرسه است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha