جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
محمد علی خامه یار - ستاد اقامه نماز

حوزه/ خامه یار گفت: هیئت های مذهبی استان به ویژه دسته های عزاداری که در اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) حضور دارند، نماز ظهر روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی را با شکوه هرچه تمام تر به جماعت اقامه می کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، محمد خامه یار امروز در جلسه هماهنگی نمایندگان دستگاه های اجرایی استان قم پیرامون نماز ظهر تاسوعا و عاشورا، با اشاره به این که اقامه نماز سرآمد قیام حسینی است، افزود: بر اساس برنامه ای راهبردی تلاش می کنیم استان قم به عنوان الگوی نمونه کشور در ترویج نماز اول وقت در مناسبت های مذهبی به ویژه تاسوعا و عاشورا معرفی شود و این فرهنگ به تمام استان ها تسری یابد.

وی بیان کرد: مشخص کردن تکالیف دستگاه های اجرایی، گفت و گوی صمیمانه با مسئولان هیات های مذهبی و آماده سازی وسایل مورد نیاز اقامه نماز از جمله مهمترین فعالیت هایی است که در سال های اخیر توسط ستاد اقامه نماز استان برای برپایی این فریضه الهی در مناسبت های مذهبی همچون تاسوعا و عاشورا، انجام گرفته است.

وی ضمن تشکر از همکاری تمام دستگاه های اجرایی استان و مردم برای اقامه نماز جماعت در ظهر تاسوعا و عاشورا، افزود: اقامه نماز جماعت ظهر تاسوعا و عاشورا علاوه بر هیات های عزاداری که در اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) حضور دارند، در سایر نقاط شهر و استان نیز توسط هیات ها و مردم عزادار، انجام می شود.

خامه یار با اشاره به هماهنگی های انجام شده میان ستاد اقامه نماز با سایر دستگاه ها از جمله شهرداری و نیروی انتظامی، گفت: امکانات مورد نیاز برای اقامه نماز جماعت ظهر تاسوعا و عاشورا در کمال امنیت فراهم است و تبلیغات محیطی برای حضور حداکثری مردم در این آیین باشکوه، تدارک دیده شده است.

مدیر ستاد اقامه نماز استان قم گفت: روحانیان و مداحان در ترویج فرهنگ اقامه نماز نقشی مهم و اساسی برعهده دارند و می توانند در سخنان خود عزادارن حسینی را به شرکت باشکوه در نماز جماعت ظهر روز تاسوعا و عاشورا دعوت کنند.

آماده سازی مدارس برای اقامه نماز جماعت خواهران

وی در ادامه با بیان این که برای اقامه نماز خواهران مکان های به خصوصی تدارک دیده شده، افزود: خواهران نماز خود را در خیابان ها اقامه نمی کنند، بلکه تعدادی از مدارس و مکان های مناسب اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) و چهارراه بازار به این منظور اختصاص یافته است.

وی همچنین گفت: سازمان انتقال خون تنها دستگاه اجرایی است که در ظهر تاسوعا و عاشورا با حضور مردم و کارکنان خود، نماز جماعت برگزار می کند و عزادارن حسینی می توانند با حضور در میدان روح الله و بلوار 15 خرداد علاوه بر اهدای خون، در نماز جماعت شرکت کنند.

خامه یار در پایان به برخی از فعالیت های انجام شده توسط ستاد اقامه نماز استان اشاره کرد و گفت: نامگذاری میدان نماز در تمام دانشگاه های استان، استقرار برج های هوشمند پخش اذان در میدان های اصلی شهر، برگزاری دوره های آموزش و عملیاتی ترویج نماز برای کارکنان دستگاه های اجرایی و ساخت نرم افزارهای هوشمند و برنامه های پویانمایی پیرامون نماز در فضای مجازی از جمله مهمترین اقدام هایی است که در سال های اخیر توسط این ستاد انجام شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha