جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ مراسم تشییع و خاکسپاری شهید محسن حججی در نجف آباد

حوزه/ جانشین فرمانده سپاه پاسداران گفت: شهید حججی همچون جوان رعنای امام حسین(ع)، حضرت علی اکبر(ع) به میدان رزم رفت و پیکرش قطعه قطعه شد تا پیکره اسلام، درهم تنیده باقی بماند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، سردار حسین سلامی، صبح امروز در مراسم تشییع شهید محسن حججی، در نجف آباد با تسلیت ایام عزای حسینی، اظهار کرد:2500 شهید سرافراز  و جاودانه همچون فرمانده نام آور شهید احمد کاظمی و همچنین شهید حججی، نجف آباد را به گلستانی از لاله های سرخ تبدیل کرده است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران بیان کرد: پیکر مطهری که امروز بر دستان مبارک مردم تا عرش اعلا بدرقه می شود تا در جوار رحمت حق حضور یابد، یک مرد آسمانی و عاشورایی است.

وی تصریح کرد: کیفیت شهادت محسن حججی دقیقا تصویری نزدیک  و جلوه ای باشکوه از شهادت اصحاب امام حسین(ع)  را  در ظهر خونین عاشورا، بر صفحه دلها نقاشی کرد.

سردار سلامی ادامه داد: اگر سیمای آرام و شکوه و صلابت و ثبات قدم این شهید عزیز در لحظه اسارت و شهادت را با چهره منفور و کریه منظر آن داعشی که پشت سر محسن ایستاده بود تا تصویری از یزدیان زمانه را به تصویر بکشد، مقایسه کنیم، متوجه عظمت و راه و روش حق شهید حججی می شویم.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: شهید حججی با دادن سر به حضرت اباعبدالله(ع) و با دادن دست به مظهر غیرت الهی اباالفضل العباس(ع) اقتدا کرده است و چون قاسم بن الحسن(ع)، شیرینی شهادت را چشید.

وی خاطرنشان کرد: شهید حججی همچون جوان رعنای امام حسین(ع)، حضرت علی اکبر(ع) به میدان رزم رفت و پیکرش قطعه قطعه شد تا پیکره اسلام، درهم تنیده باقی بماند.

سردار سلامی تاکید کرد: شهید حججی نماد وحدت و همدلی و شکوه  و صلابت و پایداری یک امت است و پیکرش سند وفاداری و بیعت این ملت با آرمان های امام حسین(ع) است.

وی خاطرنشان کرد: شهید حججی میوه جذابیت و دل نشین  و شجره طیبه ای است که توسط  امام راحل بر سرزمین  دلهای مسلمین  کاشته شد و توسط رهبرمعظم انقلاب با کلام وحی و منطق قرآن آبیاری  شد.

سردار سلامی با بیان اینکه شهید حججی از رویش های انقلاب اسلامی است و امروز شخصیت او، شخصیتی فراتر از کالبد جسمانی است، گفت: این شهید عزیز یک هویت اسلامی وملی امتداد یافته در پیکره جامعه اسلامی است و روح شجاعت او در پیکره جوانان تکثیر شده است.

وی اذعان کرد: شهید حججی روح عاشورایی را دوباره در کالبد این جامعه و ملت دمید و بعثتی در قلبها ایجاد کرد و دوباره آرمان ها را احیا و روح شهادت طلبی را در این سرزمین جاری ساخت.

سردار سلامی با تاکید بر اینکه شهید حججی با شهادت خود همه دستگاه های محاسباتی دشمنان  و معیارهای قضاوتی آنها را نسبت به جوانان ایرانی تغییر داد، گفت: دشمن امروز از دیدن این دریای بیکران و عاشق در تشییع پیکر  شهید حججی متعجب شده و اعجاز یک شهید را دید.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران ادامه داد: شهید حججی حجت های بزرگی را برای ما به همراه آورد و جوانان را محیای نبردهای بی پایان کرد.

وی یادآور شد: آنچه که امروز باعث شده با وجود جهانی قدرتمند در طولانی ترین جنگ قرن اخیر یعنی تهاجم جهان استکبار به سرزمین ایران، ملت ما پیروز شود، شهادت و رشادت های این جوانان برومند و صبوری خانواده های آنان است.

سردارسلامی با بیان این که شهید حججی و یارانش راه را به ما نشان دادند، ابراز داشت: مسیر ما در افق های اندیشه رهبر حکیم انقلاب اسلامی است و اگر ما ظرف قریب به 40 سال گذشته تمام تهاجمات دشمنان را خاموش کرده ایم و گورستانی از آرزوهای دشمن ساختیم، به برکت خون شهدا و تدابیر ولی امر مسلمین بوده است؛ امروز می بینیم که ملت ایران در جهان می درخشد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به سخنرانی سخیف رئیس جمهور آمریکا در سازمان ملل تصریح کرد: به چشم دیدیم که ترامپ چگونه عاجزانه  از بروز یک قدرت جدید به نام اسلام در ایران سخن می گفت و این نشان از تولید یک قدرت نوین در نظام جهانی است.

وی تاکید کرد: رئیس جمهور آمریکا به ملت ایران توهین کرد، اوملت و نظام ما را حامی تروریست خواند، درحالی که خود چندی قبل به ایجادگروهک های تکفیری تروریستی داعش اذعان کرده بود.

سردار سلامی ابراز کرد:ما به رئیس جمهور آمریکا واقعه صحرای طبس را یادآور می شویم و توصیه می کنیم که تاریخ نزدیک را مطالعه کند. آمریکا می خواست ایران را با تحریم های ظالمانه فلج کند و در انقباض سیاسی در جهان قرار دهد، درحالی که قدرت نفوذ ایران تا دریای مدیترانه رفته است و امروز به همت جوانان ایرانی پیشرفت های نوینی در عرصه های جدید چون موشکی و نظامی، پزشکی و ماهواره ای حاصل شده است.

وی اعلام کرد: امروز آمریکا در بیابان ها سرگردان است و توصیه ملت ایران به کسانی که شکوه و عظمت آنها را نمی بینند این است که به چشم پزشکی مراجعه کنند، چرا که بر اساس منطق قرآن آنها کورند.

سردار سلامی بیان کرد: توصیه دیگر ما به آمریکایی ها این است هر کسی از موشک های ایران می هراسد به پناهگاه برود، ما زندگی خود را براساس برجام و تعامل با آمریکا بنا نکرده ایم، ما با نبودن برجام آزادی عمل بیشتری خواهیم داشت.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در پایان گفت: اگر برجام برای آمریکایی ها تنها گزینه است، برای ملت ایران اصلا گزینه نیست.

انتهای پیام ۳۱۳/۳۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha