جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مسلمانان میانمار، قربانیان درگیری بازی سیاسی دولت و نظامیان

حوزه/ در میان بازی سیاسی میان گروه دموکراسی دولت آنگ سن سوچی و نظامیان، مسلمانان هستند که با مشکل روبرو شده اند؛ چراکه نظامیان با قربانی کردن مسلمانان و ایجاد درگیری می خواهند ثابت کنند دولت سوجی توانایی اداره کشور را ندارد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، جنایت هایی هولناک دولت میانمار علیه مسلمانان و کشتار و آواره ساختن این مسلمانان باعث ظهور پرسش های زیادی درباره انگیزه این کشتارهای وحشیانه و همچنین تاریخ حضور مسلمانان در میانمار و پیشینه آنها در این کشور شده است. در این زمینه جمعی از کارشناسان اهل میانمار با استناد به کتبی که درباره تاریخ مسلمانان در میانمار نگاشته شده به معرفی تاریخ حضور مسلمانان در میانمار و تحلیل جنایت های صورت گرفته در این کشور پرداختند. خبرگزاری حوزه جهت آشنایی بیشتر مخاطبان خود با این مساله روز اسلامی این نوشتار را منتشر می کند

وضعیت فعلی روهینگیایی ها:

روهنجاها در شرایط نامناسبی به سر می برند و هر روز با مشکلات خاصی مواجه هستند؛ نه پوشاک درستی دارند و نه خوراک و نه دارو و مسکن دارند.

از سال 2012 به بعد در اردوگاه ها زندگی می کنند. در کنار دریاها بین میانمار و بنگلادش در زیر چادرها و در اردوگاه ها زندگی خودشان را ادامه می دهند. گاهی اوقات در کشتی ها و قایق ها جان خودشان را از دست می دهند و در عمق دریاها غرق می شوند. صدایشان شنیده نمی شود و کسی به دادخواهی آنها توجهی ندارد و گاه زنان آنها شکار افراد نظامی می شوند.

در بازارها و خیابان ها کسی حق ندارد کاسبی کند و بودایی ها با آنها معامله نمی کنند.

بودایی ها به راحتی و با خیال آسوده در کوچه و خیابان ها و بازارهای شهر هرطوری که بخواهند می توانند بگردند، اما روهینگیایی ها این حق را ندارند.

بودایی ها در خانه های بزرگ خودشان زندگی می کنند، اما روهنگجاها تحت فشار ارتش و نظامی ها و پلیس در اردوگاه های نامناسب به سر می برند.

وضعیت فعلی اخلاق و فرهنگ روهینگیایی ها:

به تدریج اخلاق روهینگیایی های ساکن اردوگاهها در حال تغییر و تخریب است و در اردوگاه هایشان گرفتار فسادهای اخلاقی شده اند.

با ماندن در اردوگاهها و خوردن غذاهای کمکی و مساعدتها مردهای روهینگیایی کم کم تنبل و بیکار می شوند و به این علت زندگی آنها در حال نابودی است و بچه های آنها بی لباس می شوند و زنانشان در معرض آسیب های اخلاقی قرار می گیرند.

در حال حاضر در اکثر اردوگاه ها فساد اخلاقی وجود دارد و این فسادها هم از طرف دولت هیچ عکس العملی درپی ندارد.

نیازهای فعلی و کمک های ایران

نیازهای کنونی مردم مسلمان میانمار عبارتند از:

1. تعمیر و نوسازی اردوگاهها به عنوان اولین اولویت(چون اکثر اردوگاه ها خراب و ویرانه شده و دولت هم به این قضیه توجه ندارد).

2. نیاز بهداشتی و دارو

3. پوشاک

در سال های گذشته، از طرف جمهوری اسلامی ایران و دفتر مقام معظم رهبری کمک هایی مانند مواد غذایی و پوشاک انجام گرفته است و این کمک ها با حضور در مناطق به دست مردم رسیده است و البته برخی افراد داوطلب ایرانی نیز واسطه کمک رسانی به مردم این منطقه شده و تلاش خوبی داشته اند و با مشقت و سختی خودشان را به آنجا رسانده و ادای امانت کرده اند.

تحلیل این قضایا

با ملاحظه مطالب فوق می توانیم پی ببریم که این توطئه علیه مسلمان های میانمار از طرف نظامیان بوده است و اکثریت مردم بودایی و دیگر ادیان هم می دانند که این توطئه آنها است.

به چند منظور نظامیان دست به این کار زده اند.

1. برای سرکوبی کل مسلمانان در این مناطق

2. برای سرکوبی گروه مسلح AA.

3. برای تضعیف دولت آنگ سن سوچی.

در واقع نظامیان می خواهند حکومت میانمار را دوباره به دست بگیرند و روی صندلی حکومت بنشینند و برای رسیدن به این هدف می خواهند نشان دهند دولت آنگ سان سوچی نمی تواند کشور را اداره کند و کسی که می تواند کشور را به خوبی اداره کند دولت نظامی است.

اکنون نظامیان اعلام کرده اند که ARSA را سرکوب می کنند و با تجهیزات نظامی سنگین به آنها حمله می کنند، اما اصلا شنیده نشده و یا دیده نشده که کسی از این گروه کشته شده باشد و فقط در روستاهای مسلمان نشین آتش سوزی شده و افراد عادی مسلمان کشته شده اند.

برخی جوانان هم کشته و برخی اسیر شده اند و از اینجا معلوم است که این گروه هم دست پرورده نظامیان می باشد و فقط در ظاهر می گویند اینها گروه تروریستی هستند ولی در باطن رفیق نظامیان هستند، لذا همیشه سعی بر این دارند میان مسلمانان و بودایی ها جنگ و درگیری باشد و حتی ممکن است این قضیه در این ایام به شهرهای دیگر نیز سرایت کند.

در تاریخ 10/9/2017 مصادف با یکشنبه 19 شهریور 96 در شهر تاوتوین جی شبانه گروهی آمده و مغازه های مسلمانان و مسجد منطقه را خراب کردند و بعد امنیتی ها آمدند و این افراد فرار کردند.

مسلمانان منطقه همه فرار کردند و برخی در خانه های همسایه های بودایی پناهنده شدند. مهاجمان افراد اجیر شده و فرستاده شده از سوی نظامیان بودند که با ظاهرسازی توسط نظامیان دستگیر شدند و بعد از چند روز آزاد می شوند.

در صفحه فیس بوک گاهی اعلامیه از طرف مسلمانان و گاهی اوقات اعلامیه از سوی بودایی ها اعلان می کنند. مثلا اخیرا اعلام کرده اند که مسلمانان در روز 11/9/2017 (11 سپتامبر) با احتیاط باشند، چون بودایی ها می خواهند به مسلمانان حمله کنند. گاهی نیز می نویسند که بودایی ها مواظب باشند در این روز مسلمانان به شما حمله خواهند کرد لذا دو گروه حساس شده اند و هر دو بدون علت از یکدیگر می ترسند.

گاهی هم شایعه درست می کنند که داعشی ها به راخین آمده و ممکن است در شهرهای بزرگ مثل یانگون، نی پی داو، مولمین، ماندلی انفجار ایجاد کنند. اذا از طرف دولت در جاده ها ایست بازرسی ایجاد شده و خیلی کنترل و تفتیش می کنند و اگر کسی مسلمان باشد او را اذیت می کنند.

به نظر ما این توطئه اسرائیل است. برخی روهینگیایی ها توسط سعودی ها اجیر شده اند که مسئله درست کنند و مسلمانان هم با مشکل روبرو شوند و از طرفی هم می خواهند ذهن ها را به طرف روهینگیا متوجه سازند تا قضیه فلسطین کمرنگ شود.

در پایان می گوییم

در میان بازی سیاسی میان گروه دموکراسی دولت آنگ سن سوچی و نظامیان، مسلمانان هستند که با مشکل روبرو شده اند. مسلمانان زیادی کشته شده و خانه هایشان ویران شده است.

مسلمانان در مناطق دیگر کشور خیلی با احتیاط زندگی می کنند و به اندازه یک سر سوزن هم جرات ندارند که با افراد شورشی بودایی اختلاف داشته باشند که اگر اختلافی پیش بیاید برای آن راه نجاتی نیست جز کشته شدن یا زندان.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha