جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
۱۱۰ تجاوز و تخلف اسرائیل علیه مراکز دینی مسلمانان و مسیحیان در ماه گذشته

حوزه/ وزیر اوقاف و امور مذهبی فلسطین با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در ماه سپتامبر ۱۱۰ حمله و تجاوز نسبت به مراکز دینی مسیحیان و مسلمانان انجام داده، از جامعه جهانی خواست دست به اقدامی فوری برای جلوگیری از این تعرضات بزنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از petra، رژیم صهیونیستی در ماه گذشته 110 تخلف و تجاوز نسبت به مراکز دینی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین انجام داده است.

«یوسف ادعیس» وزیر اوقاف و امور دینی فلسطین با بیان اینکه اسرائیل در ماه سپتامبر یعنی یک ماه گذشته بیش از 110 حمله و تجاوز نسبت به مراکز مذهبی مسلمانان و مسیحیان داشته است، از جامعه جهانی خواست تا اقدامات فوری برای جلوگیری از ادامه تعرضات و هجوم صهیونیست‌ها به مراکز دینی و مقدس مسلمانان و مسیحیان در فلسطین به کار بگیرند.

ادعیس طی بیانیه‌ای اعلام کرد: تخلفات و تجاوزات اسرائیل شامل یورش‌های روزانه، دستگیری نمازگزاران، حفاری‌های غیرقانونی و تلاش‌ برای یهودی‌سازی مسجد ابراهیمی در الخلیل می‌باشد.

وی افزود: نیروهای اشغالگر به نگهبانان مسجدالاقصی بی‌حرمتی کرده و آنان را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند. آن‌ها همچنین یک عضو کمیته بازسازی را بازداشت کرده و یک عضو دیگر را نیز به مدت 15 روز از کارش برکنار کردند. اشغالگران همچنین سال‌هاست تلاش دارند با ایجاد باغ‌های تلمودی در مجاورت دیوار تاریخی بیت المقدس، هویت عربی و فلسطینی شهر را از نابود کنند. آن‌ها قصد از بین بردن آثار تاریخی فلسطینیان، و یهودی سازی شهر مقدس مسلمانان و دادن ویژگی و حالت تلمودی به آن دارند.

وی در ادامه گفت: سازمان‌های به اصطلاح «هواداران معبد» یهودی نیز به اهانت‌هایشان علیه مسجدالاقصی و تحریک نمازگزاران ادامه داده و یورش‌های دائمی به مسجدالاقصی انجام می‌دهند. مقامات باستان‌شناسی صهیونیستی به همراه افسران نظامی و امنیتی سرتاپا مسلح به کلیسای مروانی در بیت المقدس یورش برده و یک سفر اکتشافی مشکوک و تحریک آمیز در منطقه انجام داده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha