جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سایت اینترنتی جهانی اقامتگاه‌های گردشگری اسلامی راه اندازی شد

حوزه/ سایت اینترنتی جدیدی که به تازگی مخصوص گردشگران مسلمانان راه اندازی شده است، به منظور ارائه جایگزینی برای اقامتگاه‌های غیرمذهبی چون ایربی.ان.بی می‌باشد که مسلمانان در آن‌ها با تبعیض دینی روبرو می‌شوند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از aboutislam، سایت اینترنتی ثبت نام برای اقامتگاه‌های گردشگری مخصوص مسلمانان راه اندازی شد. این سایت اینترنتی در ماه نخست آغاز فعالیت تاکنون موفق به جذب 3 هزار مشترک شده است و جایگزینی برای اقامتگاه‌های غیرمذهبی چون ایربی.ان.بی می‌باشد که مسلمانان در آن‌ها با تبعیض دینی روبرو می‌شوند.

این سایت اینترنتی با نام «مسلم بی.ان.بی» توسط گروهی از کارآفرینان ایالات متحده مستقر در واشنگتن ساخته شده و هدف آن ارائه جایگزینی برای مسافران مسلمانی است که در اقامتگاه‌های گردشگری چون «ایر.بی.ان.بی» به اعتقادات دینی آن‌ها اهمیت داده نمی‌شود و گاها این اقامتگاه‌ها حاضر به پذیرش مسلمانان نیستند.

هادی شکور بنیانگذار این موسسه و مدیر اجرایی آن در این باره به خبرنگاران گفت: من قصد داشتم چیزی نوآورانه برای خدمت به جامعه اسلامی ایجاد کنم. اکنون زمانه سختی برای مسلمانان آمریکا و سرتاسر دنیا می‌باشد و این شرکت به عنوان نور امیدی برای ما مسلمانان است که نشان دهیم هنوز اینجا هستیم، در حال ساخت و ساز، در حال تفکر و هنوز به تقدس ایمان اهمیت می‌دهیم و نه فقط دین و ایمان خودمان بلکه اعتقاد دینی در کل مهم است.

شکور در ادامه افزود: ما داستان‌هایی درباره مورد تبعیض قرار گرفتن مسلمانان و مشکلاتی که آن‌ها هنگام سفر با آن‌ها روبرو هستند شنیده‌ایم. هدف ما ساده است ما قصد داریم سفر و ماجراجویی را تشویق کنیم و یک جامعه جهانی از مسلمانان ایجاد کنیم که در آن احساس راحتی کرده و هنگام سفر مورد پذیرش قرار بگیرند.

سایت گردشگری اربی‌ان‌بی وبسایتی است که مردم در آن مکان‌های اقامتی در سرتاسر جهان را کرایه می‌دهند. این وب‌سایت دارای بیش از 2 میلیون مکان فهرست شده در 33 هزار شهر و ۱۹۱ کشور است. گفتنی است مسلمانان اغلب برای استفاده از اقامتگاه‌های اشتراکی این سایت جهانی با مشکلاتی روبرو هستند. در سال 2015 یک مسافر مسلمان از کشور برونئی که خواستار اقامت در یکی از اقامتگاه‌های ثبت شده در این سایت بود، با تبعیض دینی روبرو شده و میزبان به وی گفته بود که حاضر نیست مسلمانان را به اقامتگاه خود راه دهند. دیگر مسافران مسلمان نیز گزارش‌های مشابهی ارائه داده‌اند.

سال گذشته زینب جمیل الدین روزنامه نگار مسلمان گفته بود که 8 بار درخواست وی در این سایت رد شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha