جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله حسینی بوشهری

حوزه/ امام جمعه قم با اشاره به تهدیدات ترامپ علیه ملت ایران و سست کردن برجام، خواستار توجه بیشتر وی به مسایل داخلی از جمله جلوگیری از تکرار حادثه هایی چون لاس وگاس شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت‎الله حسینی بوشهری ظهر امروز در خطبه‎های نماز جمعه این هفته قم گفت: حادثه لاس وگاس آمریکا حادثه عجیبی بود، ولی در این میان باید به دو نکته توجه داشت؛ اگر یک مسلمان این کار را انجام داده بود، شاهد معرکه گیری رسانههای آنها و رسانه‎های فارسی زبان بودیم؛ اگر این کار، کار داعش بوده که دروکرده بذری است که خودتان کاشته اید.

وی افزود: حال اگر کار یک آمریکایی است که حاکی از یک واقعیت بسیار تلخ از جامعه آمریکا است؛ اینجا است که باید گفت، ترامپ! به جای تهدید ایران و کره شمالی و تحریم نفتی علیه ایران و به جای اینکه پایههای برجام را سست کنی به فکر ملت و حیات ملتت باش که مردم آمریکا به توجه نیازمند تر هستند تا اینکه نسبت به جهانیان طمع داشته باشی.

آیت‎الله حسینی بوشهری با اشاره به شرارت‎های دشمنان علیه نظام اسلامی تصریح کرد: دشمنان دست از توطئه بر نمی‎دارند، نقشه دشمنان ناکام خواهند ماند و آنچه میماند مجد و عظمت برای ملت ما است.

امام جمعه قم با اشاره به همه پرسی در اقلیم کردستان تصریح کرد: رهبر فرزانه انقلاب فرمودند، خیانت به منطقه و تهدید نسبت به آینده در این مساله رخ داد؛ به روشنی دست آمریکا و اسراییل در منطقه مشاهده می شود؛ امروز باید کشورهای منطقه از جمله ایران و عراق و سوریه دست به دست هم بدهند و اکنون که در مقابل یک فتنه جدید قرارگرفته اند، اقدامی کنند که دشمنان ما هوس نکنند که هر روز یک حرکت ایضایی در منطقه ایجاد کنند؛ ما به شدت این حرکت آمریکایی مرا محکوم میکنیم.

وی افزود: ما سالها با کردها به مسالمت زندگی کردیم، ولی دشمنان میخواهند شما را در یک باتلاق گرفتارکنند؛ نقشه راه دشمن نه تنها کردستان بلکه تجزیه منطقه است.

امام جمعه قم با اشاره تداوم جنایات ارتش و بوداییان میانمار علیه مسلمانان مظلوم آن کشور  یادآورشد: حدود 500هزار نفر از خانه و کاشانه خود در میانمار آواره شده اند و با گرسنگی و تشنگی دست و پنجه نرم می کنند؛ ارتش میانمار به کمک بوداییان قصد پاکسازی کلی دارند؛ این مصیبت به دلیل عدم وحدت مسلمانان است.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به هفته نیروی انتظامی در کشور گفت: درست است که تا زمانی که اسم امنیت می‏آید همه از نیروی انتظامی انتظار دارند ولی همه ما در ایجاد امنیت نقش آفرین خواهند بود؛ اگر همه ما دست به دست هم بدهیم امنیت بیشتری خواهیم داشت.

وی با تقدیر از حماسه آفرینی‎های عاشورایی ملت ایران حضور چشمگیر و پرشور جوانان در محافل دینی در مراسم های عزاداری را نشانه رویش انقلاب  دانست  و افزود: گسترش پدیده ارزشمند و تاثیرگذار مقتل خوانی در منابر و مجالس عزاداری رویکرد بسیار ارزشمندی است که در آن مردم با تاریخ کربلا آشنا می‎شوند؛ همچنین حضور دسته‏جات عزاداری به شکل پرشور از جمله نکات مثبت این مراسم بود.

امام جمعه قم تصریح کرد: امام حسین(ع) تنها مرتبط به عاشورا و تاسوعا نیست؛ امام حسین با نهضت خویش هزاران پیام برای ما داشتند؛ قیام امام حسین برای دفاع از مظلوم، پیاده کردن احکام الهی و.. است؛ نباید تا ظهر عاشورا پرونده عرض اردات به امام حسین(ع) را ببیندیم ولی پس از عزاداری شرایط را به گونه ای دیگر رقم بزنیم.

وی گفت: پیام امام حسین(ع) باید در طول سال در زندگی فردی و اجتماعی ما ساری و جاری باشد؛ همه آحاد مردم و مسئولان و اقشار مختلف باید این دروس را در زندگی خود ساری کنند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه تصریح کرد: نکته دیگر آن است که در فضای عاشورای امسال و دهه محرم شاهد یک اتفاق عجیب بودیم و آن هم حضور کم سابقه مردم در تشییع پیکر پاک سخنگوی شهیدان بود؛ به فرموده رهبر انقلاب خدا اراده کرد که شهید حججی را سخنگوی شهیدان قراردهد؛ حضور مردم در مشهد و اصفهان و تهران یا بی سابقه و یا کم سابقه بود؛ این نشانه آن است که مردم به شهیدان و جهاد در راه خدا عشق می ورزند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: دشمنان به دنبال آن بودند که جهاد و شهادت به دست فراموشی سپرده شود ولی مردم ما ازاین امتحان به خوبی سربلند بیرون آمدند.

امام جمعه قم در خطبه‎های اول نماز جمعه گفت: شناخت مصادیق منکر و معروف مسیر بسیار سهلی را پیش روی امر به معروف و نهی از منکر می‎گذارد؛ این قواعد چون نورافکنی هستند که مسیر حقیقی را به ما نشان می‎دهند.

وی افزود: هر کاری که در راستای عمل به خیر در جامعه باشد، مصداق کار خیر است و هرکاری که تعاون به شر باشد مصداق و معیار منکر است؛ امام علی(ع) بیان می‎فرمایند که از خدا کمک و یاری اقامه حق را بخواه که این یاری اصل دین داری است ولی اگر کسی به ناحق کمک کرد، خیانت کرده است.

آیت‎الله حسینی بوشهری تصریح کرد: در همه امور باید مشاهده کنیم که موسسات و نهادها و مسئولان و فعالان کشور در چه جهتی است؟ اگر جهت گیری آنها به سمت حق باشد کار آنها معروف است و اگر نباشد منکر است.

وی گفت: معیار دیگر، تقویت بنیه دین و دین داران در جامعه است؛ نقطه مقابل این مساله تضعیف بنیه دین و دین داران در جامعه است؛ در روایات بیان شده است که ثمره شناخت، حفظ دین است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha