سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
کد خبر: 427857
۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱
پوشیه

حوزه/ وزارت آموزش و پرورش الجزائر به طور رسمی قانون ممنوعیت استفاده از پوشیه توسط دختران در مدارس را اعلام کرد و افزود در این قانون فرقی میان دانش آموزان و معلمان نیست.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، وزارت آموزش و پرورش الجزائر به طور رسمی قانون ممنوعیت استفاده از پوشیه توسط دختران در مدارس را اعلام کرد و افزود در این قانون فرقی میان دانش آموزان و معلمان نیست.

این قانون در دو ماده تنظیم شده که به موجب آن پوشیدن هرگونه لباسی که مانع شناختن دانش آموزان و کارکنان مدارس در موسسات آموزشی باشد ممنوع است.

بنا بر سندی که مسعود العمراوی نماینده الجزائری منتشر کرده است در ماده 71 قانون این کشور آمده که پوشیدن هر لباسی که مانع شناخته شدن کارکنان و کارمندان باشد ممنوع می باشد.

وی افزود: همچنین در ماده 46 قانون نیز آمده که در هر صورت جایز نیست که لباس دانش آموزان مانع شناخته شدن آنها شود و آنها اجازه ندارند لباسی بر تن کنند که زمینه تقلب در امتحانات را فراهم کند.

با وجود اینکه برخی شخصیت های الجزائری از این قانون استقبال کرده اند و گفته اند این قانون باعث می شود مدارس از درگیری های سیاسی دور شوند، اما برخی بر این باورند که این قانون آزادی های شخصی افراد را زیر پا گذاشته است.

کاربران شبکه های اجتماعی نیز در واکنش به این قانون انتقادهای گسترده ای را مطرح کرده اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha