پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حضور چند فاضل حوزوی در کارگاه «هزار سال مدرسه شیعی» شهر برلین

حوزه/ کارگاه «هزار سال مدرسه شیعی» در شهر برلین با حضور برخی فضلای حوزه برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین خوشخو معاون بین الملل کنگره نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی در گفتگو با سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به سفر اخیر خود به کشور آلمان گفت:

بنده به عنوان معاون بین الملل کنگره نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی در کارگاه «هزار سال مدرسه شیعی» در شهر برلین شرکت کردم و پیام حضرت آیت الله مکارم شیرازی تقدیم و ارائه شد.

وی افزود: این کارگاه از طرف رایزنی فرهنگی ایران در آلمان برگزار شد و مهمانانی از کشورهای مختلف از جمله آلمان،‌انگلیس، آمریکا، اسکاتلند، مصر و ایران در این رویداد فرهنگی شرکت کردند.

حجت الاسلام والمسلمین خوشخو ادامه داد: از ایران نیز فضلا و اندیشمندانی از جمله آقایان و حجج اسلام والمسلمین مبلغی، سبحانی، الویری، پیمان، محسنی و بنده در این کارگاه شرکت کردند.

معاون بین الملل کنگره نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی خاطر نشان کرد: این کارگاه در مجموع برنامه های خوبی داشت و حرف های تازه و خوبی زده شد. همچنین رونمایی از چند کتاب از برنامه های این کارگاه بود.

وی یادآور شد: فضلا و اندیشمندان شرکت کننده از ایران پریشب در ضیافت شام سفیر ایران در آلمان شرکت کردند.

حجت الاسلام والمسلمین خوشخو در پایان گفت: علاوه بر ابلاغ پیام حضرت آیت الله مکارم که مورد استقبال قرار گرفت، در حاشیه این کارگاه ارتباطات خوبی با مهمانان شرکت کننده جهت تعامل در کنگره نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی برقرار شد و آثار مکتوب دبیرخانه کنگره به آنها تقدیم گردید .

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha