جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اعتراض علما و احزاب سیاسی پاکستان به وضعیت زندانیان مفقودالاثر شیعه

حوزه/ جنبش اعتراض به وضعیت زندانیان مفقود الاثر شیعه در پاکستان با نام «زندان ها را پر کنید» با حمایت مردم، علما و گروههای شیعی و احزاب سیاسی در حال تبدیل شدن به حرکتی فراگیر است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، جنبش اعتراض به وضعیت زندانیان مفقود الاثر شیعه در پاکستان، که با نام «زندان ها را پر کنید» آغاز شده با حمایت مردم، علما و گروههای شیعی و احزاب سیاسی در حال تبدیل شدن به حرکتی فراگیر است.

این جنبشی چند روزی است با همت عالم برجسته شیعی حجت الاسلام و المسلمین سید حسن ظفر نقوی به راه افتاده است.

* جنبش اعتراض به وضعیت زندانیان مفقود الاثر شیعه در شهرهای مختلف

در مناطق مختلف شهر کراچی مردم با حضور خانواده های بازداشت شده گان در حمایت از این حرکت راهپیمایی کردند.

هم چنین در شهر نواب شاه از ایالت سند اعضای مجلس وحدت مسلمین و شیعیان با تجمع در مقابل باشگاه خبرنگاران این شهر اعلام حمایت کردند.

در شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان نیز مردم با در دست داشتن پلاکاردها و سردادن شعار به حمایت از خانواده زندانیان مفقودالاثر و جنبش زندان ها را پر کنید پرداختند.

مردم در تمامی این تجمعات ضمن حمایت خود از این جنبش اعلام کردند در صورت نیاز خود را تسلیم پلیس نموده و به این حرکت خواهند پیوست.

* جنبش پرکردن زندان ها به خارج از پاکستان رسید

جنبش اعتراض به وضعیت زندانیان مفقود الاثر شیعه در پاکستان به خارج از این کشور نیز رسیده است.

بر این اساس دهها نفر از پاکستانیان مقیم آمریکا با تجمع در مقابل کنسولگری پاکستان در شهر هوستون ایالت تگزاس خواستار آزادی شیعیان بیگناه در بند شدند.

شیعیان پاکستانی مقیم ملبورن استرالیا نیز در مقابل ساختمان پارلمان تجمع کردند و در بیانیه خود اعلام کردند که شیعیان از شمال تا جنوب پاکستان همواره مورد حمله تروریستها و تکفیری ها بودند، اما دولت بجای حفاظت از آنان فرزندان آنها را بازداشت کرده و هیچ خبری از آنان در دست نیست.

* حمایت گروههای شیعی از جنبش اعتراض به وضعیت زندانیان مفقود الاثر شیعه

نمایندگان و مسئولین مجلس وحدت مسلمین پاکستان، شورای علمای امامیه، کمیته اقدام شیعیان پاکستان، سازمان دانشجویان امامیه، سازمان امامیه، هیئت ائمه مساجد و علمای امامیه، مجلس ذاکرین امامیه وجماعت خوجه شیعه اثتاعشریه با اعلام حمایت خود از این حرکت پیگیری جدی وضعیت مفقودین را خواستار شدند.

* شخصیت‌های سیاسی: آگاهی از وضعیت بازداشت شده‌گان حق شیعیان و خانواده آنان است

فیصل رضا عابدی سناتور اسبق با حضور در اجلاس گروههای شیعی در شهر کراچی بیان داشت: تنها گناه بازداشت شده گان محبت و وفاداری به پاکستان است.

 

تعدادی از اعضای حزب حرکت متحد قومی(ام کیو ام) همراه با نماینده این حزب در پارلمان ملی علی رضا عابدی و حزب سرزمین پاک( پی اس پی) هم باحضور در مرکز پلیس منطقه لیاری محل حضور حجت الاسلام والمسلمین حسن ظفر نقوی بعد از دیدار با ایشان موضع وی را اصولی دانسته و آگاهی از وضعیت بازداشت شده گان و دلیل دستگیری آنان را حق ملت تشیع و خانواده آنان دانستند.

بنظر می رسد با فراگیر شدن این جنبش و حمایت اقشار مختلف مردم و فعالان سیاسی و مدنی از آن دولت باید پاسخی قانع کننده برای خانواده مفقودین ارائه دهد.

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha