پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سپاه

حوزه/ امام جمعه پیرانشهر گفت: باید سازمان های بین المللی در رابطه با یاوه گویی ها و گستاخی های رئیس جمهور آمریکا واکنش نشان دهند چراکه ترامپ فرد جنگ طلبی است که قصد به هم ریختن دنیا را دارد.

ماموستا مصطفی محمودی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با اشاره به یاوه گویی های اخیرا دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در رابطه با تروریست خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نام بردن از خلیج جعلی ع ر ب ی به جای خلیج فارس، اظهار داشت: بی شک ترامپ فرد نادانی است و از سیاست اطلاعی ندارد.

وی افزود:  سازمان های بین المللی در رابطه با یاوه گویی ها و گستاخی های رئیس جمهور آمریکا واکنش نشان دهند چون ترامپ فرد جنگ طلبی بوده که قصد به هم ریختن دنیا را دارد،  این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران همواره براساس قانون اساسی خود حرکت کرده و در تلاش برای برقراری صلح و آرامش در منطقه و دنیا است.

ماموستا محمودی در واکنش به عدم آگاهی ترامپ  از اسامی مناطق دنیا اذعان داشت: رئیس جمهور آمریکا باید اطلاعات جغرافیایی و تاریخی خود را افزایش دهد چون از پنج هزار سال گذشته با نام خلیج فارس شناخته شده و بی شک اینگونه نام بردن از خلیج ایرانی، به خاطر خوشحالی عرب های مرتجع عربی بوده و هدف دیگری ندارد.

وی با ابراز تاسف از اینکه رئیس جمهور آمریکا، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در لیست تروریست ها قرار داد، افزود: این یک اشتباه فاحش از سوی ایالات متحده بود چون کشورهایی همانند آمریکا، عربستان، امارات و ترکیه، گروه های تکفیری و تروریستی را در منطقه خاورمیانه به وجود آورده، از آن حمایت کردند و مسلمانان را به جان هم انداخته و افراد بی گناه را به کشتن می دهند.

ماموستا محمودی با تاکید بر اینکه آمریکا کشوری تروریست پرور است، خاطرنشان کرد: از یک سو نیز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ضد تروریست بوده و قدرتمندترین نهاد است و علاوه بر آن، با تکفیری ها درگیر شده و آنها را ذلیل و زمین گیر کرده است.

وی با اشاره به اینکه آمریکا وسیله بحران در خاورمیانه است، تصریح کرد: با وجود اینکه در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران باید از مظلومان عالم دفاع کرد اما آمریکا به تشویق و حمایت ظالمان پرداخته و برای مثال از عربستانی که به زیرساخت های کشور فقیر یمن حمله می کند، پشتیبانی می کند.

امام جمعه پیرانشهر یادآور شد: سازمان های بین المللی باید رفتارهای ترامپ را مورد مذمت و قبیح دانسته و محکوم کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha