چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
روز درهای باز در مرکز اسلامی همیلتون در انتاریو برگزار شد

حوزه/ مرکز اسلامی همیلتون در انتاریوی کانادا، مراسم «درهای باز» برگزار کرده و از بازدیدکنندگانی که در این گردهمایی حضور یافته بودند استقبال و پذیرایی به عمل آورده، هدف‌ خود از این اقدام را آشناسازی همسایگان غیرمسلمانان با جامعه اسلامی اعلام کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از cbc، مرکز اسلامی همیلتون در انتاریوی کانادا بعد از ظهر روز گذشته، مراسم «درهای باز» برگزار کرده و از بازدیدکنندگانی که در این گردهمایی حضور یافته بودند استقبال و پذیرایی به عمل آورد.

مسجد کوهستان در شهر همیلتون قابلیت برگزاری نماز جماعت با ظرفیت 3 هزار نمازگزار را داشته که این میزان نمازگزار معمولا در مراسم‌ها و اعیاد ویژه گردهم جمع می‌شوند.

برگزارکنندگان این مراسم با عنوان «از مسجد من بازدید کنید»، امیدوار بودند از این طریق قدمی در راستای آشناسازی همسایگان غیرمسلمانان با جامعه اسلامی و نزدیک شدن به آن‌ها بردارند.

کامران باتی، که در هیئت مدیره انجمن اسلامی همیلتون قرار دارد می‌گوید: ما هم مانند دیگر مردم هستیم و مانند آن‌ها به مشاغل مختلفی چون پزشکی، وکالت، کارمندی و مهندسی مشغولیم، برخلاف این عقیده که اغلب رسانه‌ها اسلام را با یک گروه اقلیت رادیکال یکی می‌دانند.

وی درباره برخوردهای اسلام‌هراسی می‌گوید: چند روز پیش در صف غذای آماده ایستاده بودم و راننده پشت سر من از طول کشیدن سفارش بی‌صبر شده بود و با فریاد‌های نژادپرستی به من اهانت کرد. او به من گفت باید به همان جایی برگردم که از آنجا آمدم درحالی که من در کانادا به دنیا آمده و بزرگ شدم.

فاطمه عبدالرزاق بانوی محجبه درحالی که پوشیه زده از بازدیدکنندگان پذیرایی می‌کند. عبدالرزاق می‌گوید: وقتی غریبه‌هارا می‌بینم با چشمانم به آن‌ها لبخند می‌زنم. با این حال همیشه نگاه‌های تردید و گاهی بدتر از آن مرا دنبال می‌کنند. از زمان انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا تا کنون نیز اوضاع بدتر شده است و حتی نمی‌توانم یک گفتگوی ساده و طبیعی در مغازه سوپری با مردم داشته باشم.

وی که در آمریکا بزرگ شده می‌گوید: در خصوص بیشتر مسائل کانادا بهتر است، با این حال لازم است که پیام صلح در اینجا نیز داده شود. با توجه به تصویر نادرستی که در فرهنگ محلی از مسلمانان نشان داده شده به نظرم باید تلاش فوق العاده‌ای به کار بگیریم.

جاوید میرزا رئیس جامعه اسلامی می‌گوید: بسیاری از مردمی که امروز در این مراسم شرکت کرده‌اند تا کنون پا داخل مسجد نگذاشته‌اند. من امیدوارم آن‌ها موقعی که به اینجا آمدند ارزش‌های مشترک را ببیند.

وی افزود: صلح، عدالت و مراقبت از بیماران، اطعام فقرا و تمامی این خصلت‌های خوب در فطرت بشر هستند و باید مردم بدانند که نمی‌توان خود را به انزوا کشید.

روز درهای باز در مرکز اسلامی همیلتون در انتاریو

روز درهای باز در مرکز اسلامی همیلتون در انتاریو

روز درهای باز در مرکز اسلامی همیلتون در انتاریو

روز درهای باز در مرکز اسلامی همیلتون در انتاریو

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha