پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
جشن صدسالگی اعلامیه بالفور در دانشگاه انگلیسی، انتقاد گسترده‌ای برانگیخته

حوزه/یک دانشگاه انگلیسی در منچستر قصد دارد جشن یادبود یک صد سالگی تصویب اعلامیه بالفور را توسط گروه صهیونیستی برگزار کند که این مسئله انتقادات گسترده‌ای را برانگیخته و بسیاری دانشجویان و دانشگاهیان این عمل را محکوم کرده‌اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از الجزیره، تصمیم یک دانشگاه انگلیسی برای برگزاری جشن یادبود صد سالگی تصویب اعلامیه بالفور توسط گروه صهیونیستی، انتقادات گسترده‌ای را برانگیخته است.

دانشگاه منچستر در انگلستان قصد برگزاری سالگرد تصویب اعلامیه بالفور در اواخر ماه اکتبر را دارد که چراغ سبز انگلیس به اسرائیل برای اشغال فلسطین به دست رژیم اسرائیل بود. بسیاری دانشجویان و اساتید دانشگاهی این اقدام دانشگاه منچستر را محکوم کرده‌اند.

ایهام ماضی، یکی از دانشجویان فلسطینی در حال تحصیل در این دانشگاه می‌گوید: برگزاری جشن سالگرد اعلامیه بالفور بی‌احترامی و اهانت به دانشجویان فلسطینی تبار است. حال آن که بسیاری از مردم بی‌گناه خانه‌ها، زمین‌ها و جان‌شان را در این رابطه از دست دادند.

این دانشجوی امنیت سایبری با بیان اینکه «درد عمیقی» از برگزاری این مراسم در وجودش احساس می‌کند می‌گوید: صد سال از آن واقعه می گذرد و تاثیر این اعلامیه شوم هنوز پابرجاست. پدر بزرگم یک زمین در فلسطین داشت و زمینش را از او گرفتند و حق چنین کاری را نداشتند. پدرم در یک اردوگاه آوارگان فلسطینی متولد شد و تمام عمر تنها بود.

وی می‌افزاید: شرایط بد در اردوگاه باعث از دست رفتن عمه‌ام شد، من یک عمه دیگر دارم که در سرزمین های اشغالی زندگی می‌کند و هرگز او را از نزدیک ندیده‌ام.

نیک توبورن یکی از اساتید دانشگاه منچستر نیز می‌گوید: از مسئولین به خاطر اجازه برگزاری این رویداد در محوطه دانشگاه بسیار ناامید شدیم. لحظه‌ای که بریتانیا با اقدامی امپریالیستی و دانسته، به صهیونیست‌ها برای کشتار و پاکسازی قومیتی مردم فلسطین چراغ سبز نشان داد جشن گرفتن ندارد!

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha