جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام محمد شمس مدیر حوزه علمیه یزد

حوزه/ مدیر حوزه علمیه یزد بابیان اینکه شبکه‌های اجتماعی به یک فضای خطرناک و مسموم تبدیل‌شده است، گفت: طرح تولید محتواهای فرهنگی مناسب فضای مجازی با همکاری بنیاد نخبگان استان اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد شمس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»از یزد، بابیان اینکه شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی به یک فضای خطرناک و مسمومی تبدیل‌شده اند، گفت: با ورود به این فضاها، کمترین مسئله‌ای که برای فرد ایجاد می‌شود شبهات بسیار زیادی در مسائل دینی و شرعی مواجه می‌شود.

مدیر حوزه علمیه یزد ادامه داد: فرد با مشاهده این مطالب به دنبال منبع این نوشته نمی‌رود و درنهایت موجب تزلزل اعتقادات آن می‌شود و فرد را به گمراهی و تباهی می‌کشاند.

وی با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه نیز یکی از مراکز بسیار مهم و تأثیرگذار در کشور است و باید در این فضاها وارد شود، افزود: برای این منظور، بایستی طلاب در این زمینه واردشده و به پاسخ‌گویی شبهات بپردازند.

مدیر حوزه علمیه یزد، شناسایی طلاب علاقه‌مند به فعالیت درزمینهٔ های شبکه‌های اجتماعی و فضاهای مجازی را از نخستین اولویت‌ها عنوان و خاطرنشان کرد: پس از شناسایی افراد علاقه‌مند، طرحی تدوین شود که در آن محتواهای جذاب و مناسب در فضاهای مجازی تولید شود و توسط این عزیزان ارائه و نشر یابد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شمس افزود: به‌طور مثال درزمینهٔ آموزش احکام، می‌توانیم با استفاده از افراد مجرب درزمینهٔ انیمیشن و فیلم، مطالب کوتاه و مفیدی را برای مخاطبین آماده کنیم تا آن‌ها با مشاهده این مطالب به سمت ما جذب شوند و سپس محتواها و مطالب دیگر را به آن‌ها ارائه کنیم.

مدیر حوزه علمیه یزد اظهار داشت: طی جلسه‌ای که با حضور دکتر مصطفی شاه ‎‎نظری، رئيس بنياد نخبگان استان يزد در مدیریت حوزه علمیه یزد برگزار شد، مقرر گردید تا این بنیاد در تهیه محتواهای فرهنگی مناسب فضای های مجازی حوزه علمیه را یاری کنند تا به یک نتیجه دلخواه و مطلوب در سطح استان یزد دست‌یابیم و ان‌شاء‌الله اگر کارآمد بود در سطح کشور اجرا شود.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha