سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
مجازات اعدام برای مردی که دختر ۱۷ ساله روزه‌دار را در راه مسجد به قتل رساند

حوزه/ مردی که یک دختر ۱۷ ساله محجبه و مسلمان را در راه مسجدی در ایالت ویرجینیا، ربوده، به او تجاوز کرده و به طرزی وحشیانه به قتل رسانده بود، باید در انتظار مجازات اعدام باشد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از middleeasteye، مردی که متهم به قتل یک دختر 17 ساله در راه مسجدی در ایالت ویرجینیا در ماه رمضان شده بود، باید در انتظار مجازات اعدام باشد. دادستان ویرجینیا روز گذشته درخواست مجازات اعدام برای داروین مارتینز تورس به جرم تجاوز و قتل به نبرا حسنین داد.  

این دختر روزه‌دار که به دوستانش افطاری داده بود، همراه با آن‌ها به مسجد جامعه اسلامی در فیرفاکس در ایالت ویرجینیا می‌رفت که مورد حمله و تعقیب این فرد قرار گرفت. تورس این دختر بی‌گناه را ربوده، مورد تجاوز قرار داده و به قتل رساند.

پلیس انگیزه تعصب نژادی و مذهبی را رد می‌کند

با وجود اینکه پلیس انگیزه تعصب نژادی یا مذهبی در این جنایت را نپذیرفت، اما خانواده حسنین معتقد بودند که نبرا به خاطر حجاب و ظاهر مذهبی که داشته مورد حمله قرار گرفته است. در جنایت مشابهی که پیش از این در فوریه 2015 رخ داد، سه جوان مسلمان در چپل هیل در ایالت کارولینای شمالی در یک مشاجره با همسایه‌شان، با شلیک گلوله همسایه به قتل رسیدند. پلیس در این واقعه نیز مدعی بود که مشاجره بر سر جای پارک منجر به وقوع این حادثه شده است، اما کارشناسان و دست اندرکاران در این حادثه معتقد بودند این قتل‌ها انگیزه نفرت دینی و نژادی داشته است.

سوسن مادر نبرا گفه بود که معتقد است ظاهر و مذهب دخترش در ارتکاب این جنایت نقش داشته‌اند. وی افزود: من مطمئن هستم که ظاهر اسلامی، لباس و این حقیقت که او حجاب داشته و مسلمان بوده سبب قتل او شده است.

شورای روابط اسلامی آمریکایی (کایر) نیز خواستار رسیدگی به انگیزه نفرت محور در این جنایت شده بود. ناهید اواد مدیر اجرایی سراسری این شورا طی بیانیه ای که در ماه ژوئن منتشر شده بود گفت: همزمان که برای از دست دادن نبرا سوگواری می‌کنیم، از مقامات می‌خواهیم در بازجویی‌ها هر گونه انگیزه نفرت و نژادپرستی را مورد بررسی قرار دهند. فراموش نکنیم که جامعه امروز آمریکا با ظهور و گسترش اسلام‌هراسی و حملات نفرت محور ضداسلامی سرتاسری مواجه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha