سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
مسجد دوبلین درهایش را به روی بی‌خانمان‌ها گشود

حوزه/درحالی که توفان اوفلیا، بزرگترین طوفان از ۱۹۳۹ تاکنوندر شرق اقیانوس اطلس به ایرلند می‌رسد، مسجد دوبلین، درهایش را به روی توفان زدگان و بی‌خانمان ها گشوده و از مردم خواسته مراقب همسایگان سالمند و آسیب پذیرشان باشند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از ایندیپندنت، مسجد دوبلین در ایرلند، درهایش را به روی توفان زدگان و بی‌خانمان ها باز می‌کند.

مرکز فرهنگی اسلامی کلونسکیگ در محله جنوبی شهر دوبلین اعلام کرده بود که در هنگام بروز طوفان سهمگین اوفلیا، درهایش را به روی تمام بی‌خانمان‌ها و نیازمندان باز خواهد کرد.

ملک مدانی، از روسای این مرکز به خبرنگاران گفته که درهای ساختمان این مسجد 24 ساعته باز خواهد بود. وی در این باره گفت: ما غذا و سوپ فراهم می‌کنیم. این کمترین کاری است که در راستای بشردوستی می‌توانیم انجام دهیم. ما با همکاری سازمان‌های شورایی، تخت‌هایی را برای بی‌خانمان‌ها آماده ساخته ایم.

مرکز فرهنگی اسلامی ایرلند در صفحه فیس بوک خود نوشت: ما از مردم می‌خواهیم در زمان توفان در جای امنی بمانند. از همسایگان آسیب پذیر و سالمندتان خبر بگیرید.

اوفلیا شدیدترین توفانی است که از سال 1939 تاکنون در شرق اقیانوس اطلس به ثبت رسیده است. شدت این توفان پیش از رسیدن به سواحل ایرلند تا حدی زیادی کاهش یافت. اما این توفان هنوز تهدید بزرگی در این کشور شمرده می شود. اداره هواشناسی این کشور اعلام کرده: پیش بینی می‌شود توفان اوفلیا، مستقیما مسیر خود را در خاک ایرلند ادامه دهد. این توفان باعث شکل گرفتن تندبادهای ناگهانی و ویران کننده در همه نقاط کشور خواهد شد.

مقامات ایرلند پیشتر اعلام کرده بودند شدت وزش این توفان به حدی زیاد است که جان شهروندان این کشور ممکن است در معرض خطر باشد. تمامی مدارس تعطیل شده اند. به موتور سیکلت‌ها هشدار داده شده که از جاده‌ها دور بمانند و نزدیک به 1 هزار و 200 نفر از پرسنل ارتش برای کمک به مناطق آسیب دیده با احتمالات مرتبط با توفان درنظر گرفته شده است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha