چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
سعید روحانی

حوزه/ مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان قم با بیان اینکه در سال‌جاری ۳۷۰ کانون با ما تفاهم‌نامه امضا کردند گفت: تعداد اعضای این کانون‌ها که از برنامه‌های امسال بهره بردند بیش از ۴۱ هزار نفر بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام و المسلمین سعید روحانی، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم امروز (25مهر) در گفتگو با خبرنگاران، به تشریح عملکرد دبیرخانه در سال جاری پرداخت و با بیان اینکه در سال جاری 370 کانون با ما تفاهم نامه امضا کردند گفت: تعداد اعضای این کانون ها که از برنامه های امسال بهره بردند بیش از 41 هزار نفر بود که اطلاعات آنها در سیستم ما ثبت شده است.
وی یاد آور شد: تعداد اعضای کانون ها  بیش از این آمار بوده منتها تعداد ذکر شده تنها آمار کانون هایی است که اطلاعات آنها در سیستم ثبت شده است.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم ادامه داد: از این تعداد بیش از هفت هزار نفر زیر هشت سال، حدود 26 هزار نفر بین ۹ تا 20 سال و بیش از هشت هزار نفر بالای 20سال بوده اند.
حجت الاسلام و المسلمین روحانی در ادامه  با اشاره به برنامه های دبیر خانه در اوقات فراغت سال جاری و محورهای آن افزود: در بخش فعالیت های آموزشی و پژوهشی دو هزار و 207 برنامه در هفت عنوان برگزار شد.
مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان قم در ادامه به تشریح برنامه های حوزه آموزش و پژوهش پرداخت و افزود: 359 کلاس و دوره قرآنی،همچنین 236 جلسه تفسر در مساجد، 77 هسته پژوهش و کلاس های فنی و مهارتی و هنری با حضور کارشناسان خبره تشکیل شده است.
وی با اشاره به برنامه ها در بخش ماموریت های محتوایی و فرهنگ ساز گفت: در این حوزه نیز هزار و 730 برنامه در 9عنوان از جمله برگزاری جلسات ترویجی سبک زندگی اسلامی ایرانی و گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی همچنین فعالیت های آموزشی و تبلیغی در خصوص تشکیل، تحکیم و تداوم خانواده برگزار شد.
حجت الاسلام و المسلمین روحانی ادامه داد: در حوزه فعالیت های فرهنگی و هنری و تفریحی نیز هزار و 824 برنامه تحت هفت عنوان از جمله ورزش، ایثار و شهادت، سرو و تئاتر برگزار شده است.
وی برنامه های حوزه نماز را مورد تاکید قرار داد و افزود: 877 برنامه تحت سه عنوان در این حوزه برگزار شده است از جمله آموزش صحیح خوانی نماز و تجلیل از مکبرین کودک و نوجوان و نمازگزار.
مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان قم به حوزه مناسبت های ملی و مذهبی اشاره کرد و افزود: در این حوزه نیز دو هزا و17 برنامه در یازده عنوان برگزار شد.
وی در پایان با بیان اینکه 580 کانون فرهنگی هنری در قم فعال می باشند تاکید کرد: این برنامه ها در حالی انجام شده است که حتی یک ریال از بودجه های استانی و کشوری  به دست ما نرسیده است اما نه تنها برنامه های ما کاهش پیدا نکرده بلکه بش از سال گذشته انجام شده است.

 

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha