جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: نتایج هشتمین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین برکات بسیاری برای حوزه های علمیه استان های آذربایجان شرقی و غربی و نیز اردبیل به همراه دارد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد علی آل هاشم در حاشیه اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین و علمای بلاد، در تبریز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به اهمیت توجه به مسایل گوناگون فرهنگی و اجتماعی در این گونه اجلاسیه ها، اظهار داشت: طبعاً هر منطقه ای برای خود دارای فرهنگی است و فرهنگ خطه آذربایجان نیز فرهنگ شیعی و ولایی است که مردم آن هم حقاً و انصافاً در خط انقلاب و ولایت هستند

وی افزود: با این حال با توجه به همسایگانی که داریم برخی مسایل فرهنگی منطقه ما به این خاطر متاثر از جریانات حاکم بر کشورهای همسایه از جمله ترکیه است که آن ها خود مروج فرهنگ غربی هستند و به ویژه از حیث مد لباس و فرهنگ پوشش و حجاب و غیره تاثیرگذار هستند.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: آنچه مسلم است این که ما باید در برابر فرهنگ های وارداتی و متاثر از غرب با برنامه ریزی هوشمند وارد شویم تا بتوانیم بر پایه قرآن و اهل بیت(ع) و داشته های خود باعث ترویج سبک زندگی اسلامی شویم.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم اظهار کرد: به نظر بنده اجلاسیه جامعه مدرسین که در مناطق برگزار می شود، این حُسن را دارد که بتواند در بین روحانیون و علمای مناطق یک هم اندیشی و هم افزایی ایجاد کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در پایان گفت: نتایج این اجلاسیه برکات بسیاری برای حوزه های علمیه استان های آذربایجان شرقی و غربی و نیز اردبیل به همراه دارد.

انتهای پیام/م

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha