جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رفعتی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین رفعتی گفت: شورای عالی و مدیریت حوزه های علمیه پیگیر جدی طرح های تحولی هستند که ان شاءالله با تقویت اطلاع رسانی به خصوص پس از مشخص شدن سخنگوی حوزه، بیش از پیش این مساله مشهود خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین عباس رفعتی، عصر امروز طی سخنانی در کمیسیون «حوزه و روحانیت» اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین و علمای بلاد، در تبریز با اشاره به پیشینه درخشان منطقه آذربایجان در عالم پروری، گفت: بسیاری از مراجع بزرگ تقلید در عالم تشیع از خطه آذربایجان بوده اند چه آن که این منطقه عالم خیز بوده است.

سخنگوی مرکز مدیریت حوزه های علمیه افزود: باید زمینه ای فراهم کرد که خطه آذربایجان، علمای بزرگی در حد مرجعیت داشته باشد چه آن که در گذشته این منطقه ده ها عالم بزرگ به حوزه های علمیه قم و نجف معرفی کرده است.

وی خاطرنشان کرد: با وجود کاستی ها و مشکلات باید شرایطی فراهم کرد که روز به روز بر غنای علمی حوزه های شهرستانی از جمله در خطه آذربایجان افزوده شود و همچون گذشته شاهد معرفی علما و مراجع بزرگی از این منطقه به جهان تشیع باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین رفعتی ادامه داد: از سویی ما ضمن توجه به مشکلات و آسیب ها باید بیشتر توجه خود را به تبیین و اتخاذ راهکارها داشته باشیم تا در نهایت این راهکارها باعث تقویت حوزه های علمیه استان ها از جمله سه استان شمال غرب کشور بشود.

مشاور مدیر حوزه های علمیه بیان داشت: شورای عالی و مرکز مدیریت های حوزه های علمیه در طول یک سال گذشته مصوبات و طرح های بسیار خوبی داشته اند که باید این ها برای عموم طلاب و فضلای حوزوی در سراسر کشور تبیین شود.

سخنگوی مرکز مدیریت حوزه های علمیه افزود: حقیقتاً باید بگویم که شورای عالی و مدیریت حوزه های علمیه پیگیر جدی طرح های تحولی هستند که ان شاءالله با تقویت اطلاع رسانی به خصوص پس از مشخص شدن سخنگوی حوزه که ماموریت آن به اینجانب محول شده، بیش از پیش این مساله مشهود خواهد شد.

انتهای پیام/م

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha