جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
بحرین

حوزه/ اهالی منطقه الدراز شب گذشته در تجمعی به مناسبت گذشت یک سال از ربوده شدن "سید علوي الموسوی" از همراهان همیشگی آیت الله عیسی قاسم با وی اعلام همبستگی نمودند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، اهالی منطقه الدراز شب گذشته در تجمعی به مناسبت گذشت یک سال از ربوده شدن "سید علوي الموسوی" از همراهان همیشگی آیت الله عیسی قاسم با وی اعلام همبستگی نمودند.

در این تجمع که در صد و پنجاه و پنجمین روز از اقامت اجباری آیت الله عیسی قاسم برگزار شد مردم با در دست داشتن تصاویر آیت الله عیسی قاسم و السید علوی الموسوی اقدامات امنیتی و انتقام جویانه نظام آل خلیفه را محکوم نمودند.

سید علوي الموسوي كه در حلقه همراهان هميشگی آیت الله عیسی قاسم بوده است سال گذشته توسط لباس شخصی های مسلح نظام بحرین از محل کار خود بدون هیچ توضیحی ربوده شد و تا کنون از علت و محل بازداشت وی اطلاعی در دسترس نیست. وی از تمامی حقوق خود از جمله ملاقات با خانواده و برخورداری از وکیل محروم بوده است و دادستانی تقاضاهای متعدد وکیل و خانواده وی برای اعلام وضعیت و ملاقات با وی را بی پاسخ گذاشته است.

دوشنبه گذشته دادستانی نظامی بحرین بدون هر گونه اطلاع قبلی اقدام به برگزاری اولین جلسه محاکمه وی و سه تن از جوانان دیگر منطقه الدراز در دادگاه نظامی نمود، این جلسه در غیاب و بدون اطلاع وکلای این جوانان برگزار شد. سه جوان دیگر سید فاضل سید عباس ، محمد المتغوی و محمد الشهابی نیز وضعیتی مشابه به سید علوی داشته و هر کدام به ترتیب ۳۹۰ و ۱۵۵ و ۱۵۴ روز است که ربوده شده اند و از سرنوشتشان اطلاعی در دست نمی باشد.

شواهد بسیاری بر شکنجه سید علوی تا حد مرگ در طول یکسال گذشته دلالت می‌کند. با وجودی که مسئولان از نشر هرگونه خبرى در خصوص وی خودداری نموده اند مردم در چندین نوبت از وجود این جوان بحرینی در حالت بیهوشی با وضعیتی وخیم و فلج موضعی تحت تاثیر شکنجه در بیمارستان ارتشی بحرین خبر داده اند. همچنین مجامع و موسسات حقوقی از جمله سازمان عفو بین الملل بارها در خصوص سرنوشت این جوان بحرینی هشدار داده اند.

برخی از منابع و تحلیل گرانی که روند بازداشت وی را زیر نظر دارند معتقدند از آنجایی که سید علوی همراه همیشگی آیت الله عیسی قاسم بوده است برای انتقام جویی و گرفتن اعترافاتی بر ضد آیت الله عیسی قاسم مورد شکنجه و تحت فشار قرار گرفته است. آنان همچنین بر این باورند که پروژه بازداشت وی با همکاری دستگاه امنیتی ملی، ارتش و نیروهای مسلح صورت گرفته است و نهایتا با تلفیق قضایا به سمت اِعمال شدیدترین عقوبت و محاکمه در دادگاه نظامی کشیده شده است تا در قضایای متعدد و بر ضد آیت الله عیسی قاسم نیز از آن بهره برداری گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha