پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
معطلی شیعیان پاکستان در مرزها

حوزه/ نهادهای امنیتی پاکستان آمد و شد زائران شیعه را محدود کرده و در مقاطع مشخص زمانی و تحت تدابیر امنیتی اقدام به انتقال آنها به مرز می نماید که این امر در ایام خاص و باتوجه به محدودیت تعداد اتوبوس ها باعث ایجاد ازدحام و سردرگمی زائرین در شهر کویته و مناطق مرزی می شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، هر سال با فرارسیدن ایام محرم و به ویژه اربعین حسینی، کاروان های  اراتمندان به اهل بیت (ع) و شیعیان پاکستان که با بضاعتی اندک ولی عشقی سرشار از راه های زمینی قصد زیارت زمینی عتبات عالیات را دارند وارد ایران می شوند.

تنها گمرک فعال زمینی بین ایران و پاکستان برای مسافران، منطقه تفتان در پاکستان و میرجاوه در ایران می باشد.

اما بدلیل حملات مکرر تروریست های تکفیری به مسافرانی که از شهر کویته عازم میرجاوه بودند، نهادهای امنیتی پاکستان آمد و شد زائران شیعه را محدود کرده و در مقاطع مشخص زمانی و تحت تدابیر امنیتی اقدام به انتقال آنها به مرز می نماید که این امر در ایام خاص و باتوجه به محدودیت تعداد اتوبوس ها باعث ایجاد ازدحام و سردرگمی زائرین در شهر کویته و مناطق مرزی می شود.

طبق اخبار واصله در این ایام نزدیک به پنجاه هزار نفر از زائرین در شهر کویته منتظر انتقال به مرز می باشند.

مردم و گروه های فعال مذهبی و اجتماعی از دولت و ارتش پاکستان خواسته اند تا به این روند سرعت بخشند تا زائران بتوانند برای ایام اربعین حسینی خود را به کشور عراق برسانند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha