پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
رئیس مرکز رسانه های دیجیتال وزارت ارشاد در دیدار آیت الله اعرافی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه گفت: در مدیریت جدید حوزه که نظامات جامع ای نوشته شده و در حال تصویب است، مساله بازآفرینی حوزه در فضای مجازی به عنوان یک راهبر کلان در منشور حوزه پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله علیرضا اعرافی شامگاه چهارشنبه در دیدار رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهارداشت: امروز فضای مجازی و فناوری های نوین می بایست همراه با زیرساخت های لازم در جامعه رشد و نموّ داشته باشد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه افزود: باید فضای مجازی را از محتواهای خوب و جذاب پرکنیم و حوزه علمیه در این زمینه آماده هر نوع همکاری، هم افزایی، همفکری و همراهی می باشد.

آیت الله اعرافی ادامه داد: ما اکنون با یک دنیای بی نهایت و بیکرانی مواجه هستیم که به سرعت نیز در حال پیشروی می باشد و مدیریت این فضا نیازمند هوشمندی، هوشیاری، بصیرت و آگاهی خاصی می باشد.

وی فرهنگ سازی و آموزش در عرصه فضای مجازی را بسیارمهم دانست و گفت: باید بخش عمده ای از مردم پدیده فضای مجازی را درک و فعالیت داشته باشند.

آیت الله اعرافی یادآورشد:ما نیازمند بسته های آموزشی فضای مجازی هستیم و باید بسته های Hموزشی تهیه به صورت کاربردی و مهارتی در اختیار طلاب و مردم گذاشته شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: شورای فضای مجازی و رسانه نیز از موارد دیگری است که در حوزه های علمیه مورد توجه است و ما بر این باوریم که حوزه در فضای مجازی مسئولیت های سلبی و ایجابی دارد.

امام جمعه قم بیان داشت: با نگاه به ظرفیت های جامعه المصطفی العالمیه نیز می توان در خارج از کشور،  فعالیت های خوبی از این ظرفیت ایجاد و حتی افق جدیدی باز کرد.

آیت الله اعرافی ادامه داد: بیش از 300 انجمن فرهنگی از 130 ملیت با 10 هزار عضو و صدها سایت در جامعه المصطفی فعال است که دنیای عظیمی است.

مدیر حوزه های علمیه بیان داشت: ما در شورای عالی مراکز حوزوی که شامل مجموعه هایی از جمله مرکز مدیریت حوزه علمیه برادران و خواهران، جامعه الزهر(س)، جامعه المصطفی، دفتر تبلیغات و چند مرکز دیگر می باشد، می توانیم با مشارکت وزارت ارشاد و مرکز فناوری اطلاعات رسانه های دیجیتال آن وزارتخانه کارگروه فضای مجازی و رسانه را راه اندازی کنیم و در قالب همین کارگروه فعالیت های و تعاملات را گسترش دهیم.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha