جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
پیدا شدن سرهای خوک در محل ساخت مسجد جدید در آلمان

حوزه/ اعضای جامعه اسلامی در نزدیکی فرانکوفرت، چندین سر خوک را در محل ساختمان سازی یک مسجد جدید پیدا کردند. گفتنی است تاکنون چندین حادثه اسلام‌هراسی دررابطه با ساخت این مسجد اتفاق افتاده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از دیلی صباح، روز گذشته اعضای جامعه اسلامی در نزدیکی شهر فرانکفورت در آلمان، در محل ساختمان سازی یک مسجد جدید چندین سر خوک پیدا کردند.

به گفته یک سخنگو این چندمین حادثه اسلام‌هراسی در رابطه با مسجدی است که توسط اتحادیه امور مذهبی ترکی- اسلامی در این ناحیه در حال ساخت است.

در این میان، حالی که گذاشتن سر خوک یک توهین بزرگ به مسلمانان محسوب می‌شود، در فرهنگ غربی سر خوک به منظور تهدید و ارعاب نیز به کار می‌رود.

لازم به ذکر است، مساجد در آلمان در سال‌های اخیر هدف حملات ضداسلامی متعددی قرار گرفته‌اند و پناهندگان مسلمان که به این کشور وارد شده‌اند نیز امنیت ندارند. حملات به مساجد در آلمان از آتش زدن با کوکتل مولوتوف گرفته، تا گذاشتن سر خوک پشت درب مراکز اسلامی همچنان ادامه دارد. پلیس آلمان نیز به دلیل ناتوانی در شناسایی مظنونین و عاملان مسئول در این حملات، مورد انتقاد قرار گرفته است.

گفتنی است مسلمانان ترکی در آلمان با جمعیت بیش از 3 میلیون نفر، بزرگترین اقلیت دینی- قومیتی را در این کشور تشکیل می‌دهند و اسلام‌هراسی در آلمان از زمان نازیسم به ویژه در دهه 1990 وجود داشته است. موج جدیدی از اسلام‌هراسی در سال‌های اخیر با قوت گرفتن احزاب راست‌گرا در این کشور ظهور پیدا کرده است. در ماه دسامبر پلیس آلمان فردی را به جرم عضویت در گروه اسلام‌ستیز "پگیدا" و مشارکت در حمله به مسجد مسلمانان  و محل برگزاری رویدادی در درسدن در ماه سپتامبر دستگیر کرد.

این فرد متهم به پرتاب مواد انفجاری دست ساز به داخل مسجد فتح در 26 دسامبر شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha