جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 429754
۵ آبان ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۰
 کتاب «الولاية الإلهية الإسلامية»

حوزه/ دبير شورای کتاب مجمع جهانی اهل بيت(ع) چاپ دوم کتاب «الولاية الإلهية الإسلامية» تأليف آيت الله مؤمن قمي خبرداد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام عباس جعفری فراهانی اظهار کرد: موضوع ولايت فقيه و حدود و اختيارات ولی فقیه در زمان غيبت كبري، از موضوعات مهم فقه سياسي اسلام است. مراجع و علماي بزرگ ديني از گذشته هاي دور، در مباحث دروس خارج فقه خود در بخش كتاب بيع، قضا، حدود و امر به معروف و نهي از منكر و ... به مواردي از حدود ولايت و اختيارات فقها و مجتهدان در عصر غيبت پرداخته اند.

دبير شورای کتاب مجمع جهانی اهل بيت(ع) گفت: در دوران معاصر، حضرت امام خميني(ره) بيش از ديگران به ضرورت طرح بحث حكومت اسلامي و ولايت فقيه به عنوان يكي از اصول مسلم انديشه سياسي اسلام كه ريشه در منابع اصيل اسلامي دارد، پرداختند. معظم له در كتاب هاي كشف اسرار، المكاسب المحرمة و کتاب البیع، به ويژه در ايامي كه در نجف اشرف تبعيد بودند موضوع ضرورت تأسيس حكومت اسلامي در عصر غيبت و دخالت علما و مراجع دين در امور جامعه با استناد به ادله اربعه (آيات، ‌روايات، عقل و اجماع) را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

وی اظهار داشت: پس از پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي و تأسيس نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران،‌ در حوزه هاي علميه اين موضوع مورد بحث و بررسي در دروس خارج حوزه واقع شد كه كتاب ها، جزوات، سخنراني‌ها و مقالات متعددي پيرامون آن به رشته تأليف و اجرا در آمد. از جمله شخصيت هايي كه اين موضوع را در حوزه علميه قم به صورت مفصل به بحث و بررسي گذاشت؛ فقيه محقق آيت الله محمد مؤمن قمي از شاگردان حضرت امام خميني (ره) بودند كه حاصل آن بحث‌ها، چاپ و انتشار كتاب الولاية الالهية الاسلامية او الحكومة الاسلامیة؛ زمن حضور المعصوم و زمن الغيبة در 3 مجلد مي‌باشد که مکرر از سوی انتشارات اسلامی وابسته به جامعه مدرسین حوزه علمیه به چاپ رسیده است.

دبير شورای کتاب مجمع گفت: پس از مطرح شدن موضوع بيداري اسلامي در برخی كشور اسلامي از سال هاي گذشته، ضرورت آماده سازي كتابي جامع در جهت معرفي ولايت فقيه و حدود و اختيارات آن از سوی دبيرکل محترم مجمع جهاني اهل بيت(علیهم السلام) مطرح شد كه با تصويب شوراي كتاب مقرر شد؛ اين كتاب در گروه مطالعات بنيادی در يك جلد تلخيص و براي انتشار در كشورهاي عربي، آماده و منتشر گردد؛ اينک كتاب حاضر، متن کامل کتاب با تحقیق جدید و آماده سازی فهارس مي‌باشد كه زيرنظر مؤلف محترم در 464 صفحه، ‌تهيه و پس از چاپ مجدد در ایران در اختيار علاقه مندان حوزوی و دانشگاهی قرار دارد.

علاقه مندان جهت تهیه کتاب به آدرس قم: بلوار جمهوری اسلامی، نبش کوچه 6، انتشارات مجمع جهانی اهل بیت(علیهم السلام) مراجعه نمایند و یا با شماره تلفن 32131307 -025 تماس بگیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha