جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی-نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه سپاه هرگز از مواضع انقلابی خود کوتاه نمی‌آید، گفت:آمریکا به دنبال برجام های سریالی است و اروپایی ها نیز در بسیاری از مسائل با آمریکایی‌ها همراه‌ هستند و در اصول با یکدیگر هماهنگ می باشند و در تقابل با انقلاب اسلامی ایران باهم اشتراک نظر دارند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علی سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در سمنان، با اشاره به گستاخی‌های اخیر ترامپ علیه ملت ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اظهار داشت: این که ادبیات و گفتمان رئیس‌جمهور آمریکا سخیف، بی‌معنا و بی‌ادبانه بوده است در آن بحثی نیست، آنچه مهم است مسئله تحلیل این قضیه و ماجرای عقبه این قضایا است که باید به آن توجه شود و نظر بنده این است که‌ این مسئله در ادامه حلقات گذشته است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران افزود: آمریکایی‌ها اهدافی داشتند و دارند و اهدافشان ثابت و استراتژی‌شان متغیر است، یعنی گاهی با جنگ سخت برای براندازی به سراغ انقلاب اسلامی ایران آمدند، گاهی با نیمه سخت و گاهی با تحریم و گاهی هم با تعامل و این استراتژی متغیر آمریکایی‌ها برای آن هدف ثابت است.

آمریکا به دنبال برجام های سریالی است

وی ادامه داد: سؤال مهم این است که چرا ترامپ در این ماجرا این‌گونه برخورد می‌کند و برخورد کرده؟ این‌ها به دنبال سریال برجامی بودند یعنی برجام‌های سریالی چند نوع برجام این‌ها پیش‌بینی کرده بودند، اول و آخر هسته‌ای نبود، یعنی گام اول این‌ها هسته‌ای بود بعد از هسته‌ای عبور کنند و دیگر سرمایه‌های نظام را یکی پس از دیگری از دست ما بگیرند و این‌که با ما چه برخوردی می‌خواهند کنند، برای مرحله بعد بود.

تدابیر هوشمندانه مقام معظم رهبری

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعیدی با اشاره به تدابیر هوشمندانه مقام معظم رهبری در مذاکرات هسته ای، اظهار کرد: معظم له فرمودند «فقط تمرکز روی هسته‌ای، مذاکره باید در مورد هسته‌ای باشد ولا غیر». آمریکایی‌ها در جریان هسته‌ای احساس کردند که  منافعی برایشان داشته و تأمین کرد، ولی همه اهدافشان عملیاتی نشد و آقای اوباما همین مسیر را دنبال می‌کرد اما با شیوه‌های دیگری؛ اصولاً مطرح است که دموکرات‌ها با پنبه سر می‌برند و جمهوری خواهان با شیوه‌های دیگر تندتری برخورد می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: اوباما عملاً معاهده را نقض کرد؛ ترامپ یک مقدار تندتر برخورد می‌کند ادبیاتش، ادبیات سخیف و بی‌ادبانه‌ای است، لذا این‌ها چون به همهٔ اهدافشان نرسیده‌اند گام‌به‌گام فشار را بیشتر می کنند تا مردم را تسلیم و کشور را وادار به برجام‌های بعدی کنند.

دولتمردان مراقب باشند

وی با اشاره به هوشیاری مردم ایران، تصریح کرد: ای‌کاش دولتمردان ما آنچه را که امروز به آن رسیده‌اند که اعتراف می‌کنند به این‌که آمریکایی‌ها قابل‌اعتماد نیستند، چهار سال قبل به این مطلب می‌رسیدند، اقتصاد مقاومتی را چهار سال قبل با همهٔ توان دنبال می‌کردند که خود آن‌یک ظرفیت و قدرت بازدارندگی را در برابر آمریکا ایجاد می‌کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعیدی ادامه داد: آن روز رهبر معظم انقلاب اجازه دادند که مذاکرات انجام شود، ولی صرفاً در مورد هسته‌ای و فرمودند من به آمریکا اعتماد ندارم و امروز همه افراد در داخل و خارج کشور دوست و دشمن همه معتقدند به این‌که آمریکایی‌ها قابل‌اعتماد نیستند، یعنی یک‌بار دیگر در بستر تاریخ و در فرایند حرکت تاریخ اثبات شد که آمریکایی‌ها به هیچ عهد و پیمانی پایبند نیستند و نمونه بارز آن خروج از یونسکو بود.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران تصریح کرد: ما برای چندمین بار باید عبرت بگیریم و نگاهمان به داخل باشد و به توان خودمان تکیه کنیم و اقتصاد مقاومتی را با همهٔ توان به منصه ظهور برسانیم تا قدرت بازدارندگی را داشته باشد.

انتقاد از تکیه بر کمک اروپایی ها

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه با انتقاد از تکیه بر کمک اروپایی ها، گفت: برخی از مسئولان اروپا را از آمریکا جدا می کنند و می‌گویند اگر آمریکایی‌ها هم نقض کنند، اروپایی‌ها با ما همکاری می‌کنند بازهم این‌یک اشتباه است، درست است که اروپایی‌ها منافعی دارند و آنها را دنبال می کنند، ولی در بسیاری از مسائل با آمریکایی‌ها همراه‌ هستند و در اصول با یکدیگر هماهنگ می باشند و در تقابل با انقلاب اسلامی ایران باهم اشتراک نظر دارند.

وی ادامه داد: ما نباید در این وادی باز دوباره اشتباه کنیم و مغلوب این حرکت‌ها بشویم، لذا در قبال اروپا و آمریکا باید وضعمان را روشن کنیم و تنها راه اقتصاد مقاومتی و کار و تلاش و مدیریت جهادی است تا بتوان انقلاب را حفظ کرد و از خطرات به‌سلامت عبور کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی تصریح کرد: بهترین راهبرد در قبال رفتارها و گفتارهای غربی‌ها، رهنمودهای مقام معظم رهبری است. ایشان فرمودند «عده‌ای به دنبال بزک کردن آمریکا هستند و بگویند آمریکا آن آمریکایی که تو ذهن بعضی‌ها است آن نیست، درحالی‌که آمریکا هیچ تغییری نکرده یعنی همان آمریکایی است که انقلاب شوروی را به سقوط کشاند و ...»

دشمن می‌خواهد ما زندگی ذلت‌بار را انتخاب کنیم

وی با اشاره به این که دشمن می‌خواهد ما بین ماندن و زندگی ذلت‌بار و حفظ آرمان‌ها، ماندن ذلت‌بار را انتخاب کنیم، افزود: شعار «هیهات مناالذله» جز شعارهای اصلی ملت ماست و هرگز در برابر استکبار تسلیم نمی شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعیدی به هجمه علیه سپاه پاسداران نیز اشاره کرد و گفت: این که دشمنان سپاه را سیبل کرده و مورد حمله قرار می دهند به خاطر این است که سپاه تمام معادلات آنها را در منطقه بر هم زده است و نفوذ معنوی ایران در عراق، لبنان، فلسطین، سوریه، یمن و ... گسترش یافته و در معادلات منطقه‌ای نقش تعیین‌کننده دارد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران ادامه داد: آمریکایی که اگر اراده می‌کرد رئیس‌جمهور هر کشوری را جابه‌جا می‌کرد، بیش از 5 سال است در سوریه که همه توانشان را گذاشتند، نتوانستند کاری از پیش ببرند و امروز مسئله سوریه در حال اتمام است. در عراق و جاهای دیگر همین‌طور، بالاخره سپاه نقشش در این عمق استراتژیک بسیار روشن و فعال بوده، لذا طبیعی است که سپاه را موردحمله قرار دهند.

سپاه از رسالت انقلابی خود کوتاه نمی آید

وی با تاکید بر این که سپاه از رسالت انقلابی خود کوتاه نمی آید، تاکید کرد: دشمنان مطمئن باشند که سپاه پاسداران در مقابل آنان سرسوزنی انعطاف از خود نشان نخواهد داد و محکم و استوار در صحنه خواهد بود. ملت عزیز ایران هم می‌داند که سپاه چه نقشی داشته و دارد و در همه عرصه‌ها با تمام توان به میدان آمده و سینه سپر کرده و ایستاده است.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: سپاه به‌عنوان یک‌نهاد انقلابی شانه‌اش را زیر بار سازندگی و توسعه کشور قرار داده و در همه‌جا برای ملت و آرمان انقلاب و نظام و همچنین حفظ امنیت و تمامیت ارضی آنچه را که در توان دارد، بکار می گیرد و  برخوردهای آمریکا در ارادهٔ سپاه هیچ تأثیری نخواهد داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha