پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
همایش «حوزه، اربعین و جاذبه های حسینی»

حوزه/ مسئول ستاد اربعین حوزه های علمیه گفت: در کنار فعالیت های خدماتی، فعالیت های فرهنگی گسترده ای نیز در ستاد اربعین انجام می شود؛ طلاب باید به همراه سفر زیارتی به رسالت تبلیغی خود نیز عمل کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‎الاسلام والمسلمین ملک دار عصر امروز در همایش حوزه و جاذبه‎های حسینی اربعین، در مدرسه عالی دارالشفاء قم، با ذکر این مطلب که این همایش با حضور زائران و مبلغان اربعین برگزار می‎شود، گفت: امام صادق(ع) بیان فرمودند اگر مردم می‎دانستند که چه فضیلتی در زیارت امام حسین(ع) است، از شوق زیارت می‎مردند.

وی افزود: در کنار فعالیت های خدماتی، فعالیت های فرهنگی گسترده ای نیز در ستاد اربعین انجام می شود؛ طلاب باید به همراه سفر زیارتی به رسالت تبلیغی خود نیز عمل کنند.

حجت‎الاسلام والمسلمین ملک دار بیان کرد: اربعین سالار شهیدان، امروز به یک حرکت عظیم بین‎المللی مبدل شده؛ حرکت عظیمی که ندای آزادی طلبی و ایثار و شهادت را در کل جهان طنین انداز می کند و این مساله برای مکتب تشیع یک افتخار است.

وی افزود: حوزه و حوزویان باید از این حرکت عظیم بهره کامل را ببرند؛ حوزویان آمار بسیار خوبی در زیارت اربعین به منصه ظهور رساندند؛ هم در اصل شرکت حوزویان در این حرکت عظیم و زیارت اربعینی و هم در بهره برداری از این موهبت تبلیغی باید از این فرصت استفاده کرد.

مدیر مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه گفت: حوزه و حوزویان سخنگویان مکتب عاشورایی هستند و باید در این عرصه پیشقدم باشند؛ امسال نیز بر اساس رهنمودهای مدیر حوزه های علمیه، ستاد اربعین متشکل از برخی از معاونین و مدیران حوزه های علمیه شکل گرفت.

مسئول ستاد اربعین حوزه‎های علمیه تصریح کرد: برنامه‎هایی نیز در این مسیر اجرا شده است که دارای دو بخش بود؛ بخش اول، امور خدماتی و بخش دوم نیز بهره برداری از این حرکت عظیم در قابل فرهنگی و تبلیغی بود.

حجت‎الاسلام والمسلمین ملک دار بیان کرد: در بخش ارائه خدمات، چند فعالیت در این عرصه انجام شده است؛ نخست، بحث خروج از کشور بود که در این زمینه سعی شد که همکاری‎های لازم انجام شود؛ طلاب با ثبت نام در یک سامانه مخصوص دیگر نیازی به ثبت نام در دارالشفا نداشته و کد خروج آنها تا 48 ساعت ثبت می شود؛ خدمت دیگر در بخش صدور گذرنامه بود که در این زمینه نیز چندین هزار گذرنامه با تعامل با نیروی انتظامی صادر شد؛ در زمینه ویزا نیز خدمات خوبی به طلاب ارائه شده است.

وی افزود: در بخش بیمه نیز با همکاری مرکز خدمات طلابی که عازم اربعین هستند نیز به زودی بیمه می شوند و پیش از نهایی شدن سفر، همه آنها بیمه خواهند شد؛ اسکان طلاب نیز در محدودهای مرزهای کشور از جمله مهران با همکاری های حوزه های استانی پیش بینی شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha