جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله علوی گرگانی

حوزه/ متأسفانه در شرایط بسیار بدی از لحاظ تولید مواد غذایی سالم قرارداریم و بهتراست گفته شود در کشورغذای سالم کمتر پیدا می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حضرت آیت الله علوی گرگانی پیش از ظهرامروز در دیدار علی جان پور، فعال در زمینه طب اسلامی با بیان اینکه اگر جامعه به سمت مبانی اهل بیت(ع) روی بیاورد و این طب در زندگی جامه عمل بپوشد، بسیاری از مشکلات روحی و جسمی ازبین خواهد رفت، گفتند: ائمه اطهار(ع) مباحثی در مورد طب اسلامی دارند که لازم است این مباحث مورد توجه قرار گیرد.

معظم له بیان داشتند: طب اسلامی درگذشته جایگاه خاصی درجامعه داشت، ولی به مرور زمان این طب جای خود را به طب شیمیایی داد و این طب عوارضی را برجای گذاشته است.

 ایشان با تاکید بر این که طبابت ریشه اسلامی دارد و در قرآن مطرح شده، مانند آیه «وکُلُواْ وَاشْرَبُواْ وَلاَ تُسْرِفُواْ إِنَّهُ لاَ یُحِبُّ الْمُسْرِفِینَ»، افزودند: روشی که امامان(ع) برای درمان دارند بهترین روش برای درمان درد است و اگر بتوانیم زندگی خود را با مبانی اهل بیت(ع) آمیخته کنیم، از لحاظ جسمی و روحی طاهر خواهیم شد.

حضرت آیت الله علوی گرگانی تغذیه مناسب را یکی از راههای پیش گیری از بیماری دانستند و گفتند: تغذیه نامناسب منبع بیماریها است که اگر به این منبع مهم توجه شود، دیگر نیاز به داروهای شیمیایی نیست.

ایشان تاکید کردند: متأسفانه در شرایط بسیار بدی از لحاظ تولید مواد غذایی سالم قرار داریم و بهتر است گفته شود غذای سالم کمتر پیدا می شود.

 40/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha