پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دین اسلام ارتباطی با ترور و تروریسم ندارد!

حوزه/ شخصیت‌های برجسته مسلمان و مسیحی در آمریکا طی انتشار اعلامیه‌های جداگانه‌ای، حملات روز گذشته در نیویورک آمریکا را محکوم کرده و در پی احتمال تروریستی بودن این حملات بار دیگر تاکید کردند که دین اسلام ارتباطی با ترور و تروریسم ندارد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از newsweek، در پی حملات روز گذشته در شهر نیویورک آمریکا، شخصیت‌های مذهبی مسلمان و مسیحی بار دیگر تاکید کردند که دین اسلام ارتباطی با ترور و تروریسم ندارد.

در این رابطه کاردینال تیموتی دالان از سوی جامعه کاتولیک‌های نیویورک در بیانیه‌ای اعلام کرد: امروز شهر ما و ملت‌مان به سبب حمله بی‌رحمانه خشونت آمیز دیگری در شوک به سر می برد. درحالی که جزئیات این حمله به زودی آشکار خواهند شد بیایید بار دیگر فراموش نکنیم که صرف نظر از مذهب، پیشینه قومیتی و نژادی یا باورهای سیاسی بایستی اختلافات‌مان را کنار بگذاریم و با اتحاد و همبستگی و عشق حمایت‌مان را از مجروحان این حادثه نشان دهیم و برای آرامش روح کشته شدگان و تسکین درد خانواده‌ها و عزیزان آن‌ها دعا کنیم.

کاردنیال دنیل دیناردو یکی دیگر از شخصیت‌های برجسته کاتولیک با یادآوری اینکه پلیس هنوز مدارک کافی در باره حادثه نیویورک جمع آوری نکرده و انگیزه این حمله مشخص نیست، با خانواده‌ها و دوستان قربانیان حادثه ابراز همدردی کرد.

نمایندگانی از سوی سازمان‌های اسلامی نیز با انتشار بیانیه‌ای جداگانه‌ای این حمله تروریستی را محکوم کرده و اعلام کردند: حملات در نیویورک در تناقض مطلق با آموزه های حقیقی اسلامی هستند.

«الله اکبر» یعنی «خدا بزرگ است»!

لیندا سرسور، فعال مسلمان برجسته مسلمان در آمریکا گفت: نباید دین را مقصر خشونت بدانیم. مسلمانان در سرتاسر دنیا در نمازهایشان «الله اکبر» می‌گویند که معنای آن «خدا بزرگ است!» می‌باشد. اینکه عده‌ای هنگام اعمال تروریستی فریاد «الله اکبر» سر می‌دهند ارتباطی با اسلام ندارد. نباید به خاطر یک عمل مجرمانه دین را به محاکمه بکشیم، بلکه باید مجرمان را محاکمه کنیم.

سرسور در توییتی نوشت: اعمال تروریستی به هیچ دینی تعلق ندارند. بیایید به قربانیان و خانواده‌های آن‌ها بپردازیم و به دنبال اجرای عدالت در حق آن‌ها باشیم.

در حمله دیروز یک مرد با کامیون به دوچرخه‌ سواران در مرکز شهر منهتن در نیویورک امریکا مردم را زیر گرفته، سپس مظنونی با اسلحه اقدام به تیراندازی کرده است که با شلیک پلیس در ناحیه شکم مجروح و دستگیر شده است. این حمله تاکنون 8 کشته و عده‌ای زخمی برجای گذاشته است. درحالی که گفته می‌شود عامل حمله هنگام تیراندازی فریاد «الله اکبر» سر می‌داده اما تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این حمله را به برعهده نگرفته است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha