جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام حسین زاده

حوزه/ دبیرکل بنیاد قرآن از چاپ جلد اول دانشنامه موضوعی «اسلام در مسیر تاریخ» با عنوان «محمد مصطفی(ص)» خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی حسین‌زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با اعلام این خبر گفت: یکی از تفکراتی که در جامعه اسلامی اثرگزار بوده، مکتب فکری علامه سیدمرتضی عسکری است. شخصیتی که مکتب فکری او بر اساس عقلانیت است و مصداق این آیه «قُلْ هَاتُوا بُرْهَانَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ صَادِقِين» بود.

وی ادامه داد: اصطلاح سازی در راستای حفظ امت اسلام از دیگر فعالیت های فرهنگی علامه عسکری بود و ایشان به جای استفاده از واژه شیعه و سنی، از اصطلاحاتی چون مکتب خلفا و مکتب اهل بیت(علیهم السلام) بهره بردند و با این نگاه تقریبی و عقلایی توانست مکتب فکری شان را به جامعه ارائه دهند و نقش موثری را در تبیین درست مبانی اسلام ایفا کنند.

دبیر کل بنیاد قرآن با بیان این که علامه عسکری آثار علمی بسیار زیادی دارند، گفت: همان گونه که مکتب فکری علامه شهید استاد مطهری پاسخ به نسل جوان بود، مکتب فکری علامه عسکری هم پاسخ به شبهات و سوالات، نسل امروز جهانی بود.

حجت الاسلام والمسلمین حسین زاده با اشاره به چاپ موضوعی آثار علامه عسکری، عنوان داشت: دانشنامه موضوعی علامه تحت عنوان «اسلام در مسیر تاریخ» در اولویت کاری پژوهشگران علمی بنیاد قرآن قرار گرفت و بعد از تلاش های بسیار جلد اول دانشنامه موضوعی تحت عنوان «محمد مصطفی(ص) و خاتم النبیین» آماده چاپ می باشد.

خاطر نشان می شود: خبرگزاری حوزه به عنوان رسانه رسمی حوزه های علمیه همچون دوره های گذشته، با هدف گسترش تعاملات در فضای رسانه ای کشور و اطلاع رسانی از کارکردهای حوزه های علمیه جهان تشیع، در نمایشگاه بیست و سوم مطبوعات، حضور فعال دارد.

رسانه رسمی حوزه در این دوره از نمایشگاه مطبوعات، برگزاری نشست خبری مدیر حوزه های علمیه کشور و نشست های تخصصی با موضوعات «رسانه و حقوق شهروندی»، «رسانه و اخلاق مداری»، «بررسی آخرین اقدامات تحولی حوزه»، «فقه رسانه»، و ... را با حضور اصحاب رسانه تدارک دیده است.

علاقمندان می توانند برای بازدید از غرفه خبرگزاری حوزه در نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها، به مصلای امام خمینی(ره) تهران، شبستان اصلی، راهروی 9، غرفه 159 مراجعه کنند.  313/42

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha