جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ غرفه خبرگزاری حوزه در ششمین روز نمایشگاه مطبوعات

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق گفت: عمده اخبار مربوط به نظام اسلامی مربوط به شهر تهران است و می توان گفت که حوزه علمیه تهران به نوعی واسط بین نظام و حوزه است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از تهران، حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق، مدیر حوزه علمیه تهران باحضور در غرفه خبرگزاری حوزه در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها گفت: مطالبات مقام معظم رهبری یکی از موارد جدی است که این خبرگزاری باید به صورت جدی به آن بپردازد.

وی با  اشاره به موقعیت ممتاز و خاص حوزه تهران در میان سایر حوزه های علمیه گفت: حوزه تهران به خاطر اینکه در پایتخت جمهوری اسلامی قرار دارد و شخصیت های سیاسی، کشوری و لشکری در این شهر قرار دارند لذا موقعیت این حوزه یک موقعیت استثنایی و مهم است.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق خاطر نشان ساخت: عمده اخبار مربوط به نظام اسلامی مربوط به این شهر است و می توان گفت که حوزه علمیه تهران واسط بین نظام و حوزه است.

وی با بیان این که حوزه علمیه تهران در نگاه بزرگان و مدیریت حوزه‌های علمیه، یک حوزه استانی نیست، گفت:  آیت ‌الله اعرافی بارها این نکته را به ما یادآوری کرده‌اند که شما در همه برنامه‌هایتان، یک پیوست کشوری هم داشته باشید، و ما هم خدمت ایشان عرض کردیم، علاوه بر این، باید پیوست دومی هم باشد و آن پیوست بین‌الملل است. زیرا حوزه تهران ظرفیت بسیار بزرگی برای ترویج و نشر مکتب اهل‌بیت(علیهم‌السلام) به سرتاسر عالم دارد.

مدیر حوزه علمیه تهران تاکید کرد: اگر چنین جایگاهی برای حوزه تهران قائل هستیم طبیعی است که بحث رسانه ای و اطلاع رسانی در این حوزه یکی از اولویت های کاری باید باشد.

وی افزود: ما به شدت اعتقاد داریم که رسانه و اخبار حوزه تقویت شود و از خبرگزاری حوزه نیز می خواهیم که به حوزه تهران نگاه ویژه ای داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق با اعلام امادگی برای تقویت زیرساخت های لازم برای خبرگزاری حوزه در شعبه تهران گفت: یکی از موضوعاتی که ما به دنبال آن هستیم تاسیس خبرنگاران افتخاری در مدارس علمیه تهران است؛ 10 بخث تحولی ما در حوزه تهران دنبال می کنیم که اگر از ظرفیت خبرنگاران افتخاری در این عرصه استفاده شود می توانیم این طرح و برنامه ها را به خوبی اجرا کرده و به مخاطبان خود منعکس کنیم.

شایان ذکر است خبرگزاری حوزه به عنوان رسانه رسمی حوزه های علمیه نیز همچون دوره های گذشته، با هدف گسترش تعاملات در فضای رسانه ای کشور و اطلاع رسانی از کارکردهای حوزه های علمیه جهان تشیع، در نمایشگاه بیست و سوم مطبوعات، حضور فعال دارد.

غرفه خبرگزاری حوزه همچنین در طول برگزاری نمایشگاه بیست و سوم مطبوعات لاوه بربرگزاری سلسله نشست های تخصصی، میزبان شخصیت ها و مسئولان ارشد حوزوی و کشوری، به عنوان «میهمانان ویژه»  و عموم بازدیدکنندگان از نمایشگاه خواهد بود.

علاقمندان می توانند برای بازدید از غرفه خبرگزاری حوزه در نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها، به مصلای امام خمینی(ره) تهران، شبستان اصلی، راهروی 9، غرفه 159 مراجعه کنند. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha