جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
نصیر شیرازی معاون دبیرکل مجلس وحدت مسلمین

حوزه/ نصیر شیرازی دبیرکل مجلس وحدت مسلمین پاکستان، یکی از شناخته‌ترین احزاب شیعه در لاهور توسط نیروهای نظامی لباس شخصی ربوده شده و به مکان نامعلومی برده شده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، شب گذشته نصیر شیرازی معاون دبیرکل مجلس وحدت اسلامی توسط نیروهای نظامی لباس شخصی در لاهور پاکستان ربوده شد و مکانی نامعلوم برده شد.

نصیر شیرازی معاون این سازمان برجسته شیعیان در پاکستان همراه با همسر و اعضای خانواده‌اش بود که ناگهان یک وسیله نقلیه دو کابینه به منطقه یورش برده، ابتدا راه آن‌ها را مسدود کرده و به گفته همسر شیرازی پلیس وی را ربوده و صحنه را ترک کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین راجه ناصر عباس جعفری، دبیرکل حزب وحدت مسلمین پاکستان، دولت ایالتی پنجاب را متهم به ربودن نصیر شیرازی کرده و دستگیری غیرقانونی و اعلام نشده وی را محکوم کرد.

گفتنی است نصیر شیرازی علیه بی‌عدالتی‌ها در قبال شیعیان پاکستان فعالیت‌های قابل توجهی انجام می‌داد. وی دادخواستی علیه رعنا صناالله وزیر دادگستری پنجاب تنظیم کرده بود و بیانیه‌های مخرب وی را با هدف تقسیم قوه قضاییه در جهت فرقه‌سازی محکوم کرده بود. وی همچنین در رابطه با پرونده مربوط به کشتار مردم در شهر مادل تاون فعالیت داشت.

گفتنی است اعضای حزب تحریک عوامی پاکستان به رهبری دکتر قادری در سال 2014 در اعتراض به سیاست‌های حکومت پنجاب و شخص شهباز شریف اعتراضاتی در خیابان‌های لاهور داشتند که حضور پلیس پاکستان و شلیک به سوی مردم معترض باعث کشته و زخمی شدن ده‌ها نفر شد.

این اقدام باعث شد تا طاهر القادری در خیابان‌های اسلام‌آباد دست به اعتراضات گسترده بزند ولی تاکنون شهباز شریف مجرم شناخته نشده است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha