جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
پارلمان ترکیه قانون «موسسه اعتباربخشی حلال» را تصویب کرد

حوزه/ روز گذشته پارلمان ترکیه با تصویب قانونی برای نخستین بار به ایجاد موسسه اعتباربخشی حلال رای داد، این آژانس قرار است مسئولیت ارائه گواهینامه حلال و اسلامی را به محصولات و کالاهای مسلمانان در ترکیه به عهده داشته باشد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از آناتولی، پارلمان ترکیه روز گذشته قانونی برای ایجاد نخستین «آژانس گواهینامه» حلال را در این کشور به تصویب رساند.

براساس قانون به تصویب رسیده، موسسه اعتباربخشی حلال در ترکیه از این پس تنها نهاد و سازمان به رسمیت شناخته خواهد بود که می‌تواند برای محصولات و کالاهای حلال و اسلامی تولید شده توسط مسلمانان در این کشور گواهینامه صادر کند. این سازمان همچنین مجوز ایجاد دفاتر و شعباتی در خارج از کشور ترکیه را نیز دارا خواهد بود.

این موسسه اعتباربخشی همچنین سایر نهاد‌های ارائه دهنده «گواهینامه حلال» ترکی و خارج از کشور را به رسمیت شناخته و با آن‌ها هماهنگ خواهد بود.

این آژانس با 50 کارمند تحت نظارت وزارت اقتصاد ترکیه قرار دارد و نماینده این کشور در عرصه‌های بین المللی حلال محسوب شده و عضویت ترکیه را در اتحادیه‌های اعتباربخشی منطقه‌ای و بین‌المللی ترکیه حفظ خواهد کرد.

گفتنی است هم‌اکنون تجارت حلال و اسلامی در دنیا به ارزشی نزدیک به 3.9 تریلیون رسیده، بازار غذای حلال در ترکیه درحال حاضر سالانه ارزشی به میزان 6 میلیارد دلار دارد که انتظار می‌رود در ده سال آینده به 15-20 میلیارد دلار برسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha