پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
بیت فیرور یکی از اعضای شهر فروآنفلد سوئیس

حوزه/ اظهارات ضد اسلامی عضو شورای شهر فروآنفلد سوئیس خشم مسلمانان را برانگیخت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه» ، سخنان بیت فیرور یکی از اعضای شهر بین شوئیس در مورد اسلام، در نشست نمایندگان UDC (اتحادیه دموکراتیک مرکز) در شهر فروآنفلد سوئیس جوانان سوسیالیست این شهر را به شدت خشمگین کرد.

آنها شورای شهر را به گسترش اسلام هراسی متهم می کنند و خواستار استعفای این نماینده شورای شهر شدند.

این جوانان به شدت از شورای شهر بین و از مسئول امور اجتماعی و امنیتی آن، برای بیان سخنان نژادپرستانه علیه جوامع مسلمانان انتقاد می کنند.

بیت فیرور در طی سخنرانی خود « اسلام را دینی عمیقا جبرگرا » معرفی کرده بود و با استفاده از این کلمات، به این نتیجه رسیده بود که مسلمانان به دلیل فرهنگ مذهبیشان، نمی توانند تلاشی برای ائتلاف ویکپارچه شدن با جامعه انجام دهند.

چنین اظهاراتی برای جوانان نمونه ای از تبعیض علیه جامعه مسلمان است و آنها چنین واژه هایی را سبب تضعیف اسلامگرائی و رادیکالیزه شدن می دانند.

آنها از بیت فیرور خواستند که استعفا دهد و با بالاگرفتن انتقاد ها، او بلافاصله سخنان خود را اینگونه توجیه نمود که البته همه مسلمانان اینگونه نیستند و با بسیاری از آنها می توان ائتلاف کرد و یکپارچه شد.

شورای شهر مدعی است که وظیفه مقامات آن این است که  تأثیرات هر نظام دینی بر رفتار جامعه را تحلیل می کند تا جامعه را قادر سازد انتظارات خود را نسبت به جمعیت مورد نظر بهتر بیان کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha