جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
شیخ اکرم الکعبی

حوزه/ شیخ اکرم کعبی گفت: تمام شخصیت های عربستانی که در پرونده عراق و تعامل با کشور ما دست دارند، وابسته به اطلاعات آمریکا هستند و عربستان آنها را به عراق می فرستد تا برای خود در عراق مقبولیتی ایجاد کند، زیرا آمریکایی ها نمی توانند توطئه های خود را به صورت مستقیم و به تنهایی در عراق پیاده کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه» ، حجت الاسلام اکرم الکعبی دبیرکل مقاومت اسلامی نجبای عراق که برای شرکت در دومین اجلاس بین المللی علمای مقاومت به بیروت سفر کرده است در گفت‌وگو با روزنامه الاخبار لبنان گفت: اکثر شخصیت های دیپماتیک عربستانی که برای کار در عراق معرفی می شوند، توسط دستگاه اطلاعات آمریکا آموزش دیده اند.

وی افزود: تا کنون طبق تحقیقاتی که داشته متوجه شده ایم دیپلمات هایی که عربستان برای کار به عراق می فرستد، آموزش دیده اطلاعات آمریکا هستند و سابقه فعالیت دیپلماتیک با اطلاعاتی در آمریکا دارند که نمونه بارز آنها ثامر سبهان سفیر سابق عربستان در عراق است.

الکعبی ادامه داد: تمام شخصیت های عربستانی که در پرونده عراق و تعامل با کشور ما دست دارند، وابسته به اطلاعات آمریکا هستند و عربستان آنها را به عراق می فرستد تا برای خود در عراق مقبولیتی ایجاد کند، زیرا آمریکایی ها نمی توانند توطئه های خود را به صورت مستقیم و به تنهایی در عراق پیاده کنند.

وی خاطر نشان کرد: خروج سبهان از عراق به معنای پایان یافتن توطئه او در عراق نیست، بلکه توطئه او ادامه دارد و سفیر جدید عربستان نیز توسط سبهان اداره می شود، زیرا هیچ اختیاری از خود ندارد و مترسکی بیش نیست.

دبیرکل نجبا در پایان گفت: آمریکایی ها کشوری مانند عربستان را به طور کامل در جهت منافع خود به کار گرفته اند، تا با ترویج مفهوم دشمنی با ایران در میان کشورهای عربی، به منافع بیشتری در منطقه دست پیدا کنند و بتوانند منطقه را تجزیه کرده و محور مقاومت را از بین ببرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha