جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
چین دستورالعمل جدیدی برای سرکوب مسلمانان اویغور صادر کرد

حوزه/ پرهیز از مشروب خوری، رنگ کردن مو و طرز ایستادن هنگام نماز از نظردولت چین نشانه‌های افراط‌گرایی تلقی می‌شوند. مقامات استان سین کیانگ در چین دستورالعمل‌های جدید مقابله با افراط گرایی و سرکوب مسلمانان «اویغور» را از سوی دولت مرکزی دریافت کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از rfa، مقامات استان سین کیانگ در چین دستورالعمل‌های جدید مقابله با افراط گرایی و سرکوب مسلمانان «اویغور» را از سوی دولت مرکزی دریافت کردند.

مقامات استان سین کیانگ در شمال غربی چین، دستورالعمل‌های به روز شده و جدیدی برای سرکوب و بازداشت مسلمانان نژاد اویغور به اتهام «افراط‌گرایی دینی» دریافت کرده‌اند. بر اساس این دستورالعمل جدید طرز ایستادن هنگام نماز، رنگ موها و چگونگی بستن ساعت مچی مسلمانان نیز توسط مقامات چینی مورد توجه قرار گرفته و نشان های افراط‌گرایی محسوب می‌شوند.

مقامات لیستی متشکل از «75 نشانه افراط‌گرایی دینی» برای بازداشت مسلمانان اویغور دریافت کرده‌اند. دولت چین علائمی چون «حجاب زنان در محل کار» در ماه مبارک رمضان، «ذخیره سازی و خرید مقادیر زیادی غذا برای منزل»، «رفتار غیرعادی» و «نماز خواندن در خارج از مساجد در ملاءعام» را از نشانه‌های افراط‌گرایی دانسته‌اند.

دولت چین از ماه آوریل، هزاران مسلمان اویغور را به جرم پناه دادن به «افراط‌گرایان» و «داشتن دیدگاه‌های غلط سیاسی» بازداشت کرده و این افراد مجرم شناخته شده در اردوگاه‌های اجباری و زندان‌ها درسرتاسر استان"سین کیانگ" به سرمی برند. در این میان اعضای این جامعه قومیتی از تبعیض فراگیر، سرکوب دینی و سرکوب فرهنگی تحت حکومت چین شکایت دارند.

یکی از مقامات روستایی در سین کیانگ به صورت ناشناس در این باره گفت: کسانی که هنگام نماز پاهایش را بیشتر از معمول باز بگذارند، دست روی سینه بگذارند، یا این که موهایشان را رنگ قرمز کنند، افراط‌گرای دینی تلقی خواهند شد.

وی افزود: در روستاها کسانی که به صورت ناگهانی دست از مشروب خوری بردارند یا از رفتاری که برای آن‌ها عادی تلقی می‌شود، دست بکشند نیز در این لیست قرار می‌گیرند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha