پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
موذنی درمالزی جان ۷۰ غیرمسلمان سیل زده را نجات داد

حوزه/ یک موذن مالزیایی در هنگام توفان وحشتناک در استان پنانگ، با باز کردن درهای مسجدی به روی سیل زدگان غیرمسلمانان، جان بیش از ۷۰ نفر را نجات داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، به نقل از aboutislam، یک موذن مالزیایی با باز کردن درهای مسجد به روی سیل زدگان غیرمسلمان چینی و هندی که موفق نشدند خودشان را به معبد برسانند، جان بیش از 70 نفر آنان را نجات داد. هنگامی که توفان وحشتناک در استان پگانگ در مالزی به راه افتاد، سطح آب تا مرز خطرناکی بالا رفت و این موذن، 70 ساکن چینی و هندی در مالزی را به مسجد راه داده و جان آن‌ها را از خطر حتمی نجات داد.

ساپنو توکیجو که در مدرسه اسلامی در شهر جرج تاون در استان پنانگ موذن می‌باشد در این باره به خبرنگاران گفت: چینی‌ها و هندی‌ها سعی داشتند خودشان را به معبدی برسانند که تنها چند متر آن سوی جاده فاصله داشت. من سعی کردم به آن‌ها کمک کنم و با بستن طنابی میان دو تیر چراغ برق آن‌ها را برای عبور از سیل یاری دهم، اما تلاش هایم ناکام ماند زیرا جریان آب به شدت قوی بود و تا بالای سینه می‌رسد. وقتی این شرایط را دیدم تصمیم گرفتم به شکل دیگری مردم را نجات دهم و از آن‌ها خواستم به داخل مسجد پناه ببرند.

وی در ادامه افزود: برخی از آن‌ها حاضر به قبول دعوت من نبودند اما زمانی که شرایط وخیم‌ شد پذیرفتند. برایم مهم نیست مردم چه حرف‌هایی پشت سرم می‌زنند. من با این کار جان مردم را نجات دادم و این مهم است.

طوفان وحشتناکی که از عصر شنبه در استان پنانگ آغاز شده و تا اوایل یکشنبه ادامه داشت با ایجاد سیل، رانش زمین و ریشه کن کردن درختان، خسارات و خرابی‌هایی زیادی به بار آورد. هفت نفر از شهروندان مالزی، در اثر این طوفان جان خود را از دست دادند.

نجیب تون رزاق نخست وزیر مالزی عمل این موذن را مورد تحسین قرار داده و گفت: اسلام به ما عشق ورزدن می‌آموزد و پیامبر اسلام(ص) نیز صرف نظر از نژاد و مذهب، در زمان نیاز به مردم یاری می‌رساند. حضرت محمد (ص) می‌فرماید: اگر کسی از دین دیگری به کمک و حمایت شما نیاز داشت، از کمک رسانی دریغ نکنید. ما نیز باید پیرو رسول الله باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha