جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد-رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی

حوزه/ عضو شورای علمی نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان با اشاره به ضرورت فعال کردن بالغ بر ۱۸۰ نفر از نخبگان و استعدادهای برتر این حوزه در کانون نخبگان هنر و قلم گفت: عرصه هنر و قلم نیازمند چهره های خلاق، مبتکر و جوان گرا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد، عضو شورای علمی نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان، ظهر امروز در نشست برنامه ریزی و بررسی اساسنامه کانون «نخبگان اهل قلم و هنر» این حوزه با بیان این که باید در حوزه فرآیندی تنظیم و چیده شود تا نخبه 5 سال آینده به ارتقا، رشد و نقش آفرینی برسد، گفت: به نظر در گام نخست برای ارتقا طلبه نخبه، باید استعدادهای برتر را گروه بندی کرد.

وی ادامه داد: بهترین راه پیشرفت دسته بندی استعدادهای برتر به گروه های ده یا پانزده نفره و سپس مرتبط کردن آنان با یکی از اساتید برجسته و برگزاری نشست های هفتگی است تا از این راه اساتید و مشاورین علمی بتوانند در روند رشد علمی طلبه نقش داشته و در پیشرفت و تعالی او در راستای دستیابی به نتیجه مطلوب تاثیر گذاری داشته باشند.

رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی با بیان این که حوزه علمیه خراسان باید با طلاب ارتباط موثر داشته، نیازمندی های آنان را شناسایی کند و بر این اساس زمینه را برای آنان فراهم کند تا بتوانند نقش آفرینی کنند، ابراز کرد: باید با این نگرش با شناخت ظرفیت های هر یک از طلاب، آنان را در عرصه های تبلیغی، پژوهشی، آموزشی و تهذیبی فعال کرد.

عضو شورای علمی نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان با اشاره به ضرورت فعال کردن بالغ بر 180 نفر از نخبگان و استعدادهای برتر این حوزه در کانون نخبگان هنر و قلم، بیان کرد: عرصه هنر و قلم نیازمند چهره های خلاق، مبتکر و جوان گرا است و باید از چنین ظرفیت های شایسته ای در سطح شهر مشهد، با برنامه ریزی های اصولی استفاده کرد.

حجت الاسلام گنابادی نژاد در پایان گفت: در حقیقت در راستای آموزش فقه و اصول باید از اساتید علمی برجسته متخصص در این عرصه استفاده کرد تا شاگردان را تربیت کنند، اما در موضوع قلم و هنر باید بر افراد خلاق سرمایه گذاری کرد. 313/49

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha