پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
بازدید مدیر و معاونان حوزه ایلام از مناطق زلزله زده سرپل ذهاب

حوزه/ مدیر و معاونان حوزه علمیه ایلام با حضور در مناطق زلزله زده شهرستان سر پل ذهاب، ضمن ابراز همدردی با مردم این شهرستان، بر ضرورت سرعت بخشی در رسیدگی به زلزله زدگان تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از سرپل ذهاب، حجت الاسلام و المسلمین وعد مرادبیگی، مدیر حوزه علمیه ایلام به همراه معاونان و جمعی از روحانیون این استان، با حضور در شهرستان سرپل ذهاب، از نزدیک در جریان کمک رسانی به آسیب دیدگان این حادثه قرار گرفتند و با مردم این شهرستان گفتگو و ابراز همدردی کردند.

مدیر حوزه علمیه استان ایلام در جریان بازدید از مناطق زلزله زده، در مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع)شهرستان سرپل ذهاب که تقریبا به طور کامل تخریب شده است، حضور یافت و با مسؤلان این مدرسه گفت و گو کرد و در جریان وضعیت طلاب این مدرسه قرار گرفت.

بررسی راه های کمک رسانی مطلوب حوزه و روحانیون

حجت الاسلام و المسلمین مرادبیگی همچنین در نشستی با حجت الاسلام والمسلمین صادق ایرانی، مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه که از ساعات اولیه وقوع زلزله در سرپل ذهاب حضور یافته است، به بررسی راه های کمک رسانی مطلوب حوزه و روحانیون ایلام به آسیب دیدگان این حادثه پرداخت.

مدیر حوزه علمیه استان ایلام در ادامه با حضور در چادرهای محل اسکان مردم آسیب دیده، ضمن تسلیت جان باختن تعدادی از هموطنان در این حادثه غم بار، با آنان ابراز همدردی کرده و در جریان مشکلات و روند امداد رسانی به آنها قرار گرفت.

نیازهای فوری مردم آسیب دیده

وی پس از شنیدن صحبت های آسیب دیدگان زلزله و دلجویی از آنان، با اشاره به این که دستگاه های های دولتی و نیروهای نظامی و بسیجیان در حال کمک رسانی هستند، بر ضرورت رسیدگی سریع تر به مردم مناظق زلزله زده به ویژه حاشیه شهر سرپل ذهاب، با توجه به هوای بسیار سرد منطقه و نیاز آنان به کمک های فوری شامل چادر، پتو، مواد غذایی، پوشاک گرم، آب معدنی، و... تاکید کرد.

مدیر حوزه علمیه استان ایلام یادآور شد: کمک رسانی فوری به آسیب دیدگان زلزله نیازمند سرعت بیشتری است و مردم نیز باید بیش از پیش صبور باشند، چرا که حجم حادثه و خسارات و آوارها بسیار بالاست.                 

آمادگی کامل حوزه ایلام برای کمک به آسیب دیدگان زلزله

حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی با اعلام آمادگی کامل حوزه علمیه استان ایلام برای کمک به آسیب دیدگان زلزله، حضور روحانیون را در بین مردم حادثه دیده، باعث تسلی خاطر، بهبود و آرامش روحی و روانی آنها، رفع نیازهای دینی و فرهنگی و انجام امور شرعی آنان دانست و گفت: با توجه به عمق حادثه، نیاز به حضور روحانیون در بین مردم از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

انتهای پیام ۳۱۳/۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha