جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام کردی

حوزه/ مدارس علمیه بسیاری در قم هستند که شهدای بسیزیادی را در زمان جنگ تقدیم اسلام کرده‌اند که می‌توانند سوژه‌های خوبی برای کارهای خبری باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام کردی لواسانی در اولین نشست مسئولان رسانه حوزه با جمعی از مدیران مدارس علمیه استان، با اشاره به این که سوژه‌های مناسبی در مدارس علمیه وجود دارد که تاکنون از آنها غفلت شده، گفت: مدارس علمیه بسیاری در قم هستند که شهدای بسیاری را در زمان جنگ تقدیم اسلام کرده‌اند که می‌توانند سوژه‌های خوبی برای کارهای خبری باشند.

وی گفت: حتی مدارس علمیه دیگر استان قم نیز از فعالیت‌های این مدارس قدیمی و تعداد طلبه‌هایی که از این مدارس به جبهه‌های جنگ رفته و شهید شده‌اند اطلاع کاملی ندارند.

مدیر مدرسه علمیه شهید صدوقی فاز یک گفت: تهیه کردن برنامه‌های خبری و حتی مستند از شهدای روحانی مدارس علمیه علاوه بر اطلاع‌رسانی به جامعه باعث می‌شود که کار ما برکت داشته باشد.

وی گفت: در حال حاضر نیز بسیاری از مدارس در زمینه مدافعین حرم فعال هستند و می‌شود روی این موضوع نیز کار کرد.

حجت الاسلام کردی با اشاره به برخی برنامه‌های مدرسه علمیه صدوقی فاز یک قم گفت: 200 نفر طلبه سطح یک و 70 نفر طلبه سطح دو در مدرسه علمیه شهید صدوقی فاز یک مشغول به تحصیل هستند و در سال جاری نیز 20 نفر پذیرش داشته‌ایم.

وی گفت: برگزاری دوره‌های تندخوانی، برگزاری دوره‌های آموزش مکالمه عربی از جمله برنامه‌های مدرسه علمیه شهید صدوقی فاز یک است و پایه دوم را ملزم می‌کنیم حتماً در کلاس مکالمه عربی شرکت کنند.

مدیر مدرسه علمیه صدوقی گفت: برای تقویت طلاب مدرسه در صرف و تفسیر، هر روز بعد از نماز مغرب و عشا برنامه‌ای تحت عنوان نسیمی و تسنیم در مدرسه اجرا می‌شود که در این برنامه، روی بخش‌هایی از کتاب تسنیم آیت‌الله‌العظمی جوادی کار می‌شود و نکات صرفی و تفسیری آن بیان می‌شود که باعث شده است.

وی افزود: این برنامه از سال 90 آغاز شده و برای طلاب پایه اول اجباری و برای باقی پایه‌ها اختیاری است و باعث گردیده تا از نظر صرفی و تفسیری، پیشرفت خوبی داشته باشند.

انتهای پیام/313/30

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha