شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ آئین خطبه خوانی و شمع گردانی شب شهادت امام رضا(ع) در امامزاده موسی مبرقع(ع)

حوزه/ مراسم معنوی خطبه خوانی و شمع گردانی در آستان مقدس حضرت موسی مبرقع برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری«حوزه»، مراسم معنوی خطبه خوانی و شمع گردانی و مدیحه سرایی آل الله به مناسبت شب سالگرد شهادت حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع)، در آستان مقدس حضرت موسی مبرقع(ع) در قم، برگزار شد.

در این مراسم که عصر امروز در آستان مقدس حضرت موسی مبرقع(ع) فرزند بلافصل امام جواد(ع) و نوه گرامی حضرت امام رضا(ع) برگزار گردید، عزاداران از ایران و سایر کشورهای جهان از جمله هند و پاکستان و... در این مراسم حضور داشتند.

در این مراسم که با قرائت قرآن آغاز شد، حجت‎الاسلام والمسلمین منتظری از اساتید حوزه به ذکر فضایل و مصیبت حضرت امام رضا(ع) پرداخت و در سخنانی به ذکر ویژگی های امامزادگانی که با حضور این امام همام وارد ایران شدند پرداخت.

یعسوبی تولیت حرم حضرت موسی مبرقع در گفت گو با خبرگزاری حوزه گفت: این مراسم برای اولین سال است که در این آستان مقدس برگزار می شود، امامزاده موسی مبرقع(ع) فرزند امام جواد(ع) می باشند.

وی تصریح کرد: امامزاده موسی مبرقع(ع) در ایران و کشورهای مختلف به خصوص شبه جزیره هند، ارادتمندان و عاشقان بسیاری دارد و امروز نیز این حرم شریف میزبان تعداد کثیری از این شیعیان بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha