سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
آیت الله العظمی سبحانی

حوزه/حضرت آیت الله سبحانی در دیدار با معاون رئیس جمهور وسخنگوی هیئت دولت بر لزوم افزایش ارتباط دولت با حوزه تاکید کردند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»، حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی عصر امروز در دیدار با محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه که در مدرسه علمیه امام صادق(ع) برگزار شد، گفتند: در هر مقطعی که عقل و سیاست در کنار یکدیگر قرار گرفته، توانسته‌ایم به نتیجه برسیم؛ روابط دولت به ویژه رئیس جمهور باید با حوزه بیشتر شود، برخی از مطالب را نمی‌توانیم آشکارا مطرح کنیم؛ اما پیگیری آنها به نفع همگان است.

ایشان با اهدای کتاب فرق و نحل به دکتر نوبخت گفتند: در حوزه‌های علمیه به مباحث کلام به شیوه مطلوبی پرداخته شده، اما نتوانسته به شیوه مورد نیاز به مباحث فرق بپردازیم، به همین علت کتابی را در راستای معرفی فرق تهیه کرده‌ایم تا ضمن پوشش کمبودها و کاستی های کتب نظیر، به معرفی هرچه بهتر و مختصر و مفید فرق بپردازد.

معظم له بر لزوم ارتباط هرچه بهتر با کشورهای اسلامی تاکید کردند و افزودند: یکی از کشورهایی که باید ارتباط خوبی با آن داشته باشیم، عربستان است، زیرا در عربستان مهمان‌ های بسیاری داریم و باید سعی کنیم با میزبان روابط خوبی البته با رعایت شروط داشته باشیم.

این مرجع تقلید بیان کردند: به هر میزانی که بتوانیم اختلاف با عربستان را کم کنیم، موفق خواهم بود، می‌توانیم با سیاست‌های مناسب رفع این اختلافات را رقم بزنیم.

این مرجع تقلید خاطرنشان کردند: ارتباط میان ایران با عربستان و مصر باید مطلوب باشد، چرا که در عربستان، مهمانان مسلمان بسیاری داشته و کتاب‌های دینی بسیاری در مصر تهیه می‌شود، اگر سفیران ایران اسلامی فعال باشند می‌توانند ارتباطات را توسعه دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha