جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله اعرافی

حوزه/ ما به عنوان روحانیت اعلام می کنیم که این قشر در این مسائل نگاه مذهبی و فرقه ای ندارد و امروز نیز در کلیپ ها مشاهده کردیم که یکی از طلاب شیعه در پاسخ به سؤال خبرنگار اعلام کرد که جان خود را برای اهل سنت خواهیم داد که جای تقدیر و تشکر از این طلبه عزیز دارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله علیرضا اعرافی امشب در نشستی با آیت الله علما، نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه و آیت الله ممدوحی، حجت الاسلام والمسلمین محمدی عراقی، نماینده رهبر انقلاب در مناطق زلزله زده و اعضای ستاد حوزوی حوادث غیرمترقبه که در دفتر نماینده ولی فقیه استان برگزار شد، ضمن تسلیت وفات هموطنان کرمانشاهی در زلزله اخیر، اظهار داشت: همدردی با مردم عزیز کرمانشاه از وظایف ما بوده که به همین دلیل در این استان حضور پیدا کرده تا بتوانیم ضمن سرکشی از خانواده های داغدار و حادثه دیده، دلجویی از آنان داشته باشیم.

وی ابراز داشت: پس از وقوع زلزله در استان کرمانشاه، ستاد بحران حوادث غیرمترقبه با محوریت نهادهای حوزوی در قم راه اندازی و تصمیماتی در آن اتخاد شد، تا بتوانیم به سهم خود فعالیت مناسبی در این منطقه داشته باشیم.

مدیر حوزه های علمیه خاطرنشان ساخت: پس از این حادثه، همبستگی علمایی و حوزوی مناسبی در قم و استان کرمانشاه شکل گرفت که امیدواریم ادامه دار باشد.

امام جمعه قم تصریح کرد: حضور روحانیت در کنار مردم و التیام بخشی به درد آنان، برآمده از ذات روحانیت است و باید با تمام وجود در کنار آنان باشیم؛ چراکه هرچه داریم از این مردم است و باید این فعالیت ها استمرار داشته باشد.

آیت الله اعرافی بیان داشت: باید به آلام روحی و آرامش بخشی به جامعه حادثه دیده توجه ویژه داشته و روش های صحیح را به کار ببندد، تا بتواند مثمرثمر باشد.

وی اظهار داشت: ما به عنوان روحانیت اعلام می کنیم این قشر در این مسائل نگاه مذهبی و فرقه ای ندارد و امروز نیز در کلیپ ها مشاهده کردیم که یکی از طلاب شیعه در پاسخ به سؤال خبرنگار اعلام کرد که جان خود را برای اهل سنت خواهیم داد که جای تقدیر و تشکر از این طلبه عزیز دارد.

مدیر حوزه های علمیه ابراز داشت: برای حضور طلاب خوش فکر و با انگیزه در این منطقه برنامه ریزی خواهیم کرد تا بتوانیم از ظرفیت های موجود به درستی استفاده نماییم.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه خاطرنشان ساخت: اصل بر این است که طلاب مدرسه علمیه تخریب شده امام باقر(ع) سرپل ذهاب در این مدرسه خود حضور داشته و ان شاءالله فکری برای آن خواهیم کرد.

آیت الله اعرافی در پایان تصریح کرد: از ستاد حوزوی حوادث غیرمترقبه نیز سپاسگذار بوده و ان شاءالله ستاد ثابتی برای دیگر مشکلات خواهد بود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha