جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام والمسلمین زمانی

حوزه/ امروز قریب به ۳۲۰ طلبه در منطقه ثلاث باباجانی مشغول به فعالیت می باشند که کارهای منظمی نیز انجام داده و به نحوی مدیریت بحران را در سطح منطقه در دست داشته و به ۱۶۰ روستا خدمات رسانی کرده اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن زمانی امشب در نشست مدیر حوزه های علمیه با نماینده ولی فقیه و عضو خبرگان رهبری در استان کرمانشاه، به ارائه گزارشی از سرکشی به مناطق زلزله زده ثلاث باباجانی پرداخت و گفت: ستاد بحران حوادث غیرمترقبه پس از وقوع زلزله در غرب کشور در قم راه اندازی شد که قریب به 30 مصوبه در آن ستاد به تصویب رسیده و بخش عمده ای از آن انجام شده است.

وی ابراز داشت: پس از آن، ستاد حوزوی حوادث غیرمترقبه در استان کرمانشاه نیز راه اندازی شد، تا بتوانند پشتیبانی مناسبی از فعالیت ها داشته باشند.

مسئول دفتر اجتماعی-سیاسی حوزه های علمیه خاطرنشان ساخت: چند چادر در قم و دیگر استان ها برپا شد تا بتوانند کمک های مردمی مورد نیاز را دریافت و به استان کرمانشاه ارسال نمایند.

دبیر ستاد حوزوی حوادث غیرمترقبه تصریح کرد: قریب به 300 طلبه در روز اول زلزله از قم به استان کرمانشاه اعزام شدند که خوشبختانه فعالیت های بسیار مناسبی در سطح منطقه انجام داده اند و پس از آن نیز تعداد زیاد دیگری در منطقه حضور بهم رساندند.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی بیان داشت: امروز قریب به 320 طلبه در منطقه ثلاث باباجانی مشغول به فعالیت می باشند که کارهای منظمی نیز انجام داده و به نحوی مدیریت بحران را در سطح منطقه در دست داشته و به 160 روستا خدمات رسانی کرده اند.

وی اظهار داشت: طلاب برای خدمت رسانی به روستاها، ماشین هایی را همراه با یک طلبه و معتمد روستا اعزام کرده اند تا بتوانند با دقت بیشتری خدمت رسانی داشته باشند.

مسئول دفتر اجتماعی-سیاسی حوزه های علمیه ابراز داشت: با لطف خدا اقلام بسیاری به این منطقه رسیده که به برخی از آنان اشباع شده؛ اما همچنان کمبودهایی نظیر لوازم گرمایشی، نفت و پتو وجود دارد.

دبیر ستاد حوزوی حوادث غیرمترقبه خاطرنشان ساخت: امروز تهیه کانکس برای زلزله زدگان از نیازهای اولیه است که باید فکری برای آن شود تا حادثه دیدگان بتوانند زمستان سرد را پشت سر گذاشته و پس از آن به ساخت و ساز بپردازند.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی تصریح کرد: استمرار اعزام طلاب به منطقه از ضروریاتی است که باید به فکر آن بود.

وی بیان داشت: ان شاءالله فردا با حضور آیت الله اعرافی در منطقه سرپل ذهاب حضور پیدا خواهیم کرد تا بتوانیم سرکشی مناسبی از منطقه داشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha