شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
فرانسه به زودی جلوی اقامه نماز در خیابان‌ها را خواهد گرفت

حوزه/ وزیر کشور فرانسه روز گذشته در مصاحبه با خبرنگاران گفت که مقامات این کشور به زودی جلوی اقامه نماز مسلمانان در خیابان‌های پاریس را گرفته و مسلمانان اجازه نماز خواندن درخیابان را نیز نخواهند داشت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه» به نقل از aboutislam، وزیر کشور فرانسه روز گذشته اعلام کرد مقامات جلوی اقامه نماز مسلمانان در خیابان‌ها را خواهند گرفت.

جرارد کولومب وزیر کشور فرانسه طی مصاحبه با خبرگزاری‌های این کشور گفت: ما جلوی نماز خواندن در خیابان‌ها را خواهیم گرفت و برگزاری نمازهای جماعت خیابانی را بیش از این تاب نمی‌آوریم.

وی مدعی شد مقامات محله ای پاریس که اخیرا مسلمانان در خیابان‌های آن نماز جماعت برگزار می‌کنند به زودی جایگزینی پیدا خواهند کرد.

کولومب در ادامه گفت: ما جایی برای مسلمانان پیدا می‌کنیم که نمازهایشان را در آنجا بخوانند.

وی متعهد شد که تا هفته آینده این اختلاف و درگیری را حل و فصل کند.

مسلمانان محله کلیشی در حومه شهر پاریس، از ماه مارس تا کنون هرجمعه طی اقدامی اعتراضی نسبت به تعطیلی مسجد محله شان توسط شهردار پاریس و تبدیل شدن این مسجد به یک کتابخانه، نمازهای روز جمعه را به حالت جماعت در خیابان اقامه می‌کنند. مسلمانان فرانسه مقامات این کشور را متهم به عدم ساخت یک نمازخانه و مسجد جدید و مناسب برای جامعه اسلامی کرده‌اند.

گفتنی است اوایل این ماه یک گروه 100 نفره از سیاستمداران فرانسوی واکنش اعتراضی نسبت به نماز جمعه مسلمانان در خیابان نشان داده و سعی در بهم زدن نماز آن‌ها داشتند.

کمبود مساجد و نمازخانه‌ها یکی از مشکلات عمده مسلمانان فرانسه بوده و نمازگزاران زیادی در سال‌های اخیر برای اعتراض به این امر دست به تظاهرات و برگزاری نمازهای خیابانی کرده‌اند. در سال 2015 برخی از مسلمانان درخواست کردند کلیساهای خالی در فرانسه به مسجد تبدیل شود که این خواسته خشم راست‌های افراطی را برانگیخت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha