جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شیعیان مرد مهاجم  آمریکایی را بخشیده، او را به مسجد دعوت کردند

حوزه/جامعه اسلامی اهل بیت در شهر کلمبوس که مسجدشان در ۱۱ فوریه توسط یک مرد آمریکایی مورد شعارنویسی قرار گرفته بود، فرد خاطی را مورد بخشش قرار دادند و از او برای بازدید از مرکز اسلامی دعوت کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، اعضای جامعه اسلامی اهل بیت در شهر کلمبوس در ایالت اوهایوی آمریکا، مردی را که متهم به شعارنویسی و تخریب اموال مسجدشان شده بود، مورد بخشش قرار دادند و از او برای بازدید از این مرکز دعوت کردند.

تاد ویلیامز 41 ساله به جرم تخریب اموال مسجد شیعیان در اهایو باید 10 روز را در زندان سپری کند و 5 سال نیز آزادی مشروط خواهد داشت. روز گذشته قاضی دادگاه کلمبوس وی را به جرم شعارنویسی بر درهای مرکز اسلامی جامعه اهل بیت متهم شناخت. در روز 11 فوریه امسال دوربین‌های مداربسته تصویر چهره او را که در حال نوشتن شعارهای ضداسلامی بر درهای مرکز اسلامی بود ضبط کردند.  این حادثه زمانی رخ داد که گروهی از نمازگزاران داخل مسجد به اقامه نماز مشغول بودند.

ممتاز علی امام جماعت این مرکز اسلامی با بیان اینکه اعضای مسجد فرد خاطی را بخشیده‌اند گفت: ما با این مهربان خواهیم بودو هر حمایتی که لازم داشته باشد دریغ نمی‌کنیم و حاضریم به او کمک کنیم.

جامعه اسلامی اهل بیت در شهر کلمبوس

 

ماهیت خدا در اسلام مبتنی بر رحمت

لازم به ذکر است رهبران مرکز اسلامی اهل بیت بیانیه‌‌ای مبنی بر «بخشش» نوشته بودند تا در جلسه دادرسی فرد خاطی خوانده شود.

در این بیانیه که توسط جوزف گیبسون معاون دادستانی قرائت شد آمده است: ماهیت خدا در اسلام مبتنی بر رحمت است. و قرآن بارها بر ماهیت مهربان خداوند تاکید دارد. نشان دادن رحمت به دیگران از ما مسلمانان انتظار می‌رود. بنابراین ما نمی‌خواهیم انتقام یا مجازات علیه فردی که این کار را در قبال مسجد ما انجام داده گرفته شود.

پس از اعلام حکم دادگاه، ویلیامز به خبرنگاران گفته بود که از عملش پشیمان است. وی افزود: من انسان هستم و اشتباه مرتکب شدم که بی‌نهایت از آن متاسف هستم. و از اعماق قلبم امیدوارم که بخشیده شوم.

خبرنگار در ادامه پرسید: مسلمانان گفته‌اند که تو را می‌بخشند و از تو دعوت کرده‌اند به مسجد آن‌ها سر بزنی و با آغوش باز از تو استقبال می‌کنند. آیا قصد داری به آنجا بروی و با آن ها صحبت کنی؟

ویلیامز در پاسخ به این سئوال گفت: بله حتما! چرا که احساس شرمندگی زیادی می‌کنم و دوست دارم آن ها را در آغوش بگیرم.

جامعه اسلامی اهل بیت در شهر کلمبوس

جامعه اسلامی اهل بیت در شهر کلمبوس

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha