شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
پناهیان

حوزه/ کارشناس مذهبیبا اشاره به راه‌های نفوذ دشمنان گفت: تشیع انگلیسی قائل به زندگی مسالمت‌آمیز با استکبار به‌خصوص آمریکای جهان خوار است و یکی از راه‌های نفوذ است که باید بیش‌ازپیش موردتوجه قرار بگیرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌ احمد پناهیان، دوشنبه‌ شب در یادواره شهدای مداح خراسان شمالی، در بجنورد اظهار داشت: تشیع انگلیسی قائل به زندگی مسالمت‌آمیز با استکبار به‌خصوص آمریکای جهان خوار است و یکی از راه‌های نفوذ است که باید بیش‌ازپیش موردتوجه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه کشورهای غربی و دشمنان اسلام، امروز طرحی را دنبال می‌کنند که در آن روحانیت را در برابر روحانیت و مرجعیت را در برابر مرجعیت قرار دهند، افزود: بر همین اساس رهبر معظم انقلاب اسلامی برای نخستین بار عنوان تشیع انگلیسی را بر روی این طرح نام نهادند.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: قبل از این نام نهادن توسط رهبری چنین عنوانی «تشیع انگلیسی» عملاً وجود نداشت، در حقیقت نام نهادن چنین اسمی بر روی طرح دشمنان اسلام نشان از نگاه راهبردی و کلان رهبر معظم انقلاب اسلامی به این دشمنی کشورهای غربی دارد.

وی با اشاره به اینکه جریان شیرازی قلب انحراف است، گفت: در حقیقت ما امروز آثار حمایت آمریکا و غرب از جریان شیرازی را به‌خوبی مشاهده می‌کنیم و این جریان نیز قائل به زندگی مسالمت‌آمیز با استکبار به‌خصوص آمریکای جهان خوار است .

افتتاح 40 مدرسه برای اجرای سند ۲۰۳۰

حجت الاسلام پناهیان با بیان اینکه پرونده 2030 همچنان باز است، اظهار داشت: متأسفانه امروز بر اساس سند 2030 مدارسی در سطح کشور افتتاح می‌شود که اخیراً نیز چهلمین مورد از این مراکز مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی تصریح کرد: پرونده 2030 همچنان باز است و فضای مجازی در این موضوع فعال است و همچنان در حال پایه‌ریزی هستند.

حجت‌الاسلام‌ پناهیان در تشریح موضوع سند 2030 گفت: سند 2030 از آمریکا و خوی استکباری آن نشاءت گرفته است در حالیکه حتی در آمریکا و اروپا آموزش‌های جنسی از محدوده سنی کمتر ممنوع اعلام شده است.

فضای ذاکری و نوکری تغییر یافته است

حجت الاسلام پناهیان با بیان اینکه فضای ذاکری و نوکری تغییر یافته است گفت: باید در مداحی‌ها به نیت و محتوا بیش‌ازپیش توجه شود.

وی، اخلاص خاص و نیت‌های پاک را از ویژگی‌های مداحان دوران دفاع مقدس دانست و افزود: مداحان به دلیل انتصاب به اهل‌بیت و ذکرگویی برای ائمه معصوم مسئولیت بیشتری در جامعه بر دوش دارند.

حجت‌الاسلام‌ پناهیان ورود به حوزه مدح و مداحی را دارای چارچوبی خاص عنوان کرد و گفت: متأسفانه دشمن برای ورود و نفوذ در این حوزه برنامه‌ریزی کرده است و از مسئولان نیز گله‌مندیم که برای ساماندهی این حوزه اقدامی انجام نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه دشمنان برای انحراف کشاندن راه نوکری و مداحی‌های امام حسین (ع) در حال اقدام و نفوذ هستند، اظهار داشت: ایجاد شبه در اصل ماجرای عاشورا را یکی دیگر از انحرافات و نفوذ دشمن است که مداحان و ذاکران باید در منابر و مجالس به شبهات پاسخگو باشند و این مهم‌ترین وظیفه آنان است.

این کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: متأسفانه مسئولان برای ساماندهی این حوزه اقدامی انجام نمی‌دهند، ازاین‌رو وظیفه مداحان و ذاکران اهل‌بیت (ع) برای دقت بیشتر به‌منظور مبارزه با این جریانات نفوذی سنگین می‌شود.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha