چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تصاویر/ بازدید آیت الله اعرافی از مناطق زلزله زده سرپل ذهاب-۲

حوزه/ ساختمان جدید مدرسه علمیه امام باقر(ع) سرپل ذهاب از محل اعتبارات سفر رهبر معظم انقلاب به کرمانشاه و پشتیبانی اداره کل اوقاف در شرف افتتاح و تجهیز کامل بود که متأسفانه بر اثر زلزله تخریب شده است.

حجت الاسلام مختار سلیمانی در حاشیه بازدید آیت الله اعرافی از شهر زلزله زده سرپل ذهاب در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، به تشریح وضعیت مدرسه علمیه تخریب شده امام باقر(ع) این شهر پرداخت و گفت: این مدرسه  دارای 45 طلبه و 10 استاد و کادر بوده که از دو ساختمان مدرسه علمیه قدیم و جدید تشکیل شده است.

وی ادامه داد: ساختمان جدید این مدرسه علمیه از محل اعتبارات سفر رهبر معظم انقلاب به کرمانشاه و پشتیبانی اداره کل اوقاف در شرف افتتاح و تجهیز کامل بود که متأسفانه بر اثر زلزله تخریب شده است.

مدیر مدرسه علمیه امام باقر(ع) سرپل ذهاب ابراز داشت: طلاب این مدرسه در هنگام وقوع زلزله در ساختمان قدیم حضور داشتند که بحمدلله کشته نداشتیم، اما متأسفانه پای یکی از طلاب از زانو به پایین قطع و پای یکی دیگر از این عزیزان در این حادثه شکسته شد، اما بقیه طلاب و روحانیون سطح شهر در سلامت کامل هستند.

حجت الاسلام سلیمانی خاطرنشان ساخت: ساختمان مدرسه علمیه جدید  تقریبا به غیر از اسکلت، تمام دیوارهای آن تخریب شده و قابل استفاده نیست.

وی تصریح کرد: ساختمان حوزه علمیه قدیم نیز بخش جزئی از بالای آن تخریب و از داخل نیز ترک های عمیقی برداشته که اصلا قابل استفاده و اطمینان نیست و امیدواریم مسئولان با همت خود هرچه سریعتر این مدرسه  را از نو بازسازی کنند.

مدیر مدرسه علمیه امام باقر(ع) سرپل ذهاب بیان داشت: از همان ساعت اولیه پس از وقوع زلزله، دغدغه ادامه درس و کلاس ها را داشته که این مسئله را با مدیریت استان مطرح کردیم که با تدبیری که اندیشیده شده، مقرر شد طلاب به صورت موقت به مدرسه علمیه شهبازخان کرمانشاه انتقال داده شده و دروس را ادامه دهیم تا بتوانیم پس از ساخت مدرسه، مجددا به این مکان برگردیم.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha